Annons:
Etikettallmänt
Läst 986 ggr
ParaKiss
10/3/08, 9:57 AM

Hanar

Hur kan hanar vara ihop? Brukar dom kunna funka bra ihop eller är dem väldigt revirbenägna?

Även honor. dem funkar bra ihop me andra honor?

Annons:
FunkyShrimp
10/3/08, 1:21 PM
#1

Hanar brukar gå bra med varann och samma med honor. Vad jag har hört av folk som har.

ParaKiss
10/3/08, 3:03 PM
#2

ok =) vad bra

FunkyShrimp
10/3/08, 3:05 PM
#3

Alla kottar är ju individuella så visst går vissa kottar inte ihop med varann, men för det mesta verkar det gå bra.

ParaKiss
10/3/08, 3:19 PM
#4

ok ^^

det kan gå ex, om man har en hane sen tidigare, o har en hona som får ungar som är då ev hanens ungar. dem blir klara för att säras. kan man lägga in ungarna till hanen då?

ParaKiss
10/3/08, 3:20 PM
#5

och då menar jag med pojk bäbisarna då :D

Amazonia
10/6/08, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är svårt att ha könsmogna hanar tillsammans även om de är släkt. Alla hanar bildar revir och vill inte ha andra hanar i närheten även om de är släkt.

Honor brukar gå att ha ihop men med är också individuellt.

/ Amazonia www.amazonia2000.se

Annons:
Mikaela_B
10/6/08, 11:58 PM
#7

Anledningen till att hanar som är könsmogna är svåra att ha tillsammans i flera fall beror på speciellt om man har uppfödning och har honor i närheten, då detta kan komplicera det hela mycket mer.

Då finns risken att hanar börjar slåss vid parningsdags osv..

Honor är som #6 säger betydligt mycket lättare, men även här kan de uppkomma bråk vid just parningsdags! Så de är ganska varierande.

Jag har hanar ihop och honor ihop ( separerat ) men uppdelat i "flockar" om så säga, dels för att jag inte riskerar att yngre kommer till skada om man skulle försöka få ihop dom med äldre osv.

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: