Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 2431 ggr
BlackWingedAngel
2008-09-01 04:00

Bits?

Jag har en fråga om min lille Eddie. Han är världens goaste lilla kottepojk mot mig. Slickas gärna, på all hud han kommer åt, kvittrar glatt när man tar upp honom och gosar ner sig i tröjan när man klappar honom. Men av någon anledning så biter han min pappa i fingertoppen så fort han kommer åt, och han biter hårt! Vad kan detta komma sig?

Annons:
zickan
2008-09-01 04:07
#1

haha.. gillarinte honom?… jag har ingen aning. lät bara sött

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

BlackWingedAngel
2008-09-01 04:16
#2

Pappa känner sig lite förolämpad dock. :P

Han tycker det är roligt med djur.

FunkyShrimp
2008-09-01 11:36
#3

Han kanske närmar sig eddie med händerna på ett sätt som gör honom orolig eller likn?

Lillemor har bitit mig 2ggr (inte så hårt dock), men det var för ena gången hade jag väckt henne en massa ggr genom att plocka upp henne när vi skulle iväg, o hem o kolla tassen etc. när vi skulle till veten akut. O sen påväg hem från veten var hon jäättehungrig, o jag hade ingen mat med mig, så hon försökte klättra ut väskan. Så sen när jag skulle lyfta ner henne i filten hemma en sista gång så bet hon mig^^ Tror hon var riktigt trött på att jag skulle störa henne hela tiden :P samt att vetbesöket inte var kul alls då hon fick ont och var jätterädd. Så den gången förstår jag ändå.

Den andra gången skulle vi till sthlm på morgonen o jag skulle stoppa in henne i transportburen, o hon bet mig. Vet inte varför hon gjorde det då, men glad vart jag inte.
Kan dock ha varit för att hon var så rädd hos veten och verkligen ville därifrån. Och så kommer jag på morron o väcker henne (hon blir skitsur), kan ha vart nån blandning mellan det.

Men djur bits ju inte utan anledning, de bits ju oftast för att de känner sig hotade på någe vis. Bita = försvar.

IaMiaMaria
2008-09-01 12:52
#4

min lilla kotte har aldrig bitits. så det är bra, hon rullar ihop sig och låter ist då hon blir sur.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

BlackWingedAngel
2008-09-01 18:26
#5

Han närmar sig honom inte alls ibland, utan han kan ha Eddie springande i famnen och när han kommer fram till händerna så luktar eller slickar han prövande och sedan biter han till.

zickan
2008-09-01 20:39
#6

kanske har någon lukt på sig som luktar gott?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
UlrikaD
2008-09-01 21:09
#7

Nästa gång din pappa ska ta i honom, prova med att gnugga dina händer mot hans först. Då sprider sig din doft till din pappa och kotten inser att ni "hör ihop".

BlackWingedAngel
2008-09-11 19:09
#8

Finns det något man kan göra för att markera för en igelkott att han gör fel?

Upp till toppen
Annons: