Annons:
Etikettfärger-och-teckningar
Läst 5651 ggr
ParaKiss
9/30/08, 9:01 PM

Arter

Hur många igelkotts arter finns det? Och vilka är det som finns? Vilka kan man ha som husdjur?

Annons:
FunkyShrimp
9/30/08, 9:19 PM
#1

Vet inte alla arter. med det finns ju svensk igelkott, irakisk igelkott, egyptisk långörad, afrikanska pygmé och ökenigelkott.
Lär väl finnas minst en art i varje land där det finns kotte?

De tre sistnämnda vet får man ha som husdjur i Sverige.

Nessie87
10/2/08, 5:03 AM
#2

http://en.wikipedia.org/wiki/Hedgehog#Genera_and_species

Jo, finns det igelkottar så lär det ju vara minst en art. ;) Artbegreppet är lite mer avancerat än att landsgränser specifikt avgör i artbildning, om det nu inte råkar vara tex en flod eller en hög bergskedja etc förstås. =)

Linda-J
4/10/09, 6:31 PM
#3

vet ni någon bra sida om ökenigelkotten?

gärna om det finns några bilder på dem?

Linda

nuttan85
10/4/11, 10:43 AM
#4

Såg somaliska igelkottar på en tysk sida. Någon som vet något om dessa?

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

UlrikaD
10/4/11, 3:07 PM
#5

#4 Tror Mikaela skulle, eller har tagit hem någon sådan.

nuttan85
10/4/11, 4:24 PM
#6

Jo det stämmer nog när du säger det. Får fråga henne. Ska ändå dit nästa vecka :)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Annons:
Mikaela_B
10/12/11, 2:14 PM
#7

Ändå fick jag inga frågor om somaliska kottar när du var här !! :P haha… Jag kan dom, tog dock inte in några… Inte direkt en art du tar in bara för att dom existerar, många av dom är WC djur….

Men jag har hittat en uppfödare äntligen så skall lansera projektet till nästa år iallafall som de ser ut… :)

www.blueberryhedgehogs.com

nuttan85
10/12/11, 2:20 PM
#8

Just det ja! Jag visste att det var något jag skulle fråga! Funderade på vad det var när jag var hemma hos dig men kom inte på det *skrattar* Jaså? Nej då är det ju inte helt enkelt. Vad kul! Lycka till med det projektet! :)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Mikaela_B
10/12/11, 3:34 PM
#9

haha okej, man tackar tackar :) jo då vi får väl se, har inget brottom med de, får se hur de går med allt annat just nu först!!!!!!

www.blueberryhedgehogs.com

nuttan85
10/12/11, 3:53 PM
#10

Jo det förstår jag. Vissa dagar är sämre än andra. Men jag tycker du har fattat helt rätt beslut. *krama*

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: