Annons:
Etikettallmänt
Läst 1275 ggr
ParaKiss
10/23/08, 1:22 PM

klorna

hur är kottens klor, är dem som marsvins klor ex o bara växer o växer. eller är de mera som råttor att dem sköts utav sig själv typ?

Annons:
FunkyShrimp
10/23/08, 4:14 PM
#1

Dom växer. Och rätt fort med. Bakklorna är de som växer snabbast och som man bör kolla ofta.

IaMiaMaria
10/23/08, 4:22 PM
#2

jag har köpt den minsta kloklipparen på djuraffären, den fungerar jätte bra att klippa kottens små klor med, fast de ser inte riktigt ur som klor tycker jag utan mer som naglar, man får klippa runt lite.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

FunkyShrimp
10/23/08, 4:33 PM
#3

jag köpte en liten, som är böjd på ett vis, och den är väldigt bra tycker jag. Så man slipper böja hela handen.

zickan
10/23/08, 6:03 PM
#4

Jag har så många klosaxer. tar den som är närmast.
Lite olika på kottar tycker jag. Har en som växer jätte ort på bakbenen och en annan som växer fortare på framtassarna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ParaKiss
10/23/08, 6:29 PM
#5

ok förstår. hur ofta brukar ni klippa då?

FunkyShrimp
10/23/08, 7:56 PM
#6

Jag brukar klippa efter jag har badat. Men de behövs klippas oftare än bada, så för att hålla i trim skulle jag väl tycka 1 gång i veckan eller på 1½ vecka.

Annons:
ParaKiss
10/23/08, 9:35 PM
#7

och ni andvänder helt vanliga smådjurs sax/tång?

Susan80
10/23/08, 10:01 PM
#8

Håller med Zickan är himla olika. Vår lilla kotte är 5 månader nu och henne har vi bara klippt på 2 ggr medan den äldre kotten vi har behövs betydligt oftare.

zickan
10/24/08, 12:53 AM
#9

finns redan en tråd om detta sedan tidigare ;-)

Jag föredrar mindre klosax på smådjur. Men stora funkar det med men lite klumpigare.
Typ rått, kanin, katt klosax. Finns i en miljard olika former och stl.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ParaKiss
10/24/08, 10:55 AM
#10

jo dom gör ju det.

ParaKiss
11/14/08, 3:08 PM
#11

Till veckan blir det att åka till veterinären troligen och klippa klorna! veterinären borde väll kunna klippa klorna? jag kommer inte åt dom ;/. Har försökt hur många gånger som helst me bad o allt. men jag kommer inte åt klorna. Bara någon få i taget. Och händerna svider lika mkt varje gång :P man känner sig som en nål dyna ibland!

Upp till toppen
Annons: