Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 997 ggr
Nessie87
2008-10-08 02:28

Vår första kotte!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag hem vår första kotte på tåget på väg ned till Göteborg. Det lilla undret är en albinohona från Zickan. =) Här hemma går hon under namnet Tequila Rose och hon är nyfiken till tusen. Satte ned henne vid huset så att hon skulle få bädda ned sig och sova lite i sitt nya hem.

Det höll hon dock inte med om så fem minuter senare upptäckte jag att hon knatade runt på golvet med nosen konstant sniffandes. Hon verkade inte så rädd så vi höll henne lite och släppte sedan ned henne igen. Då bar det åter iväg över golvet, allt skulle underöskas.

Den lilla damen är komplett galen… Hon klättrade upp bakom elementet… Upp för väggen som de flesta andra väggar är lodrät… Helt plötsligt damp hon ned någonstans och sen skulle hon upp igen. Satte för en filt så att hon inte skulle klättra för högt och skada sig.

Sen kröp hon till slut in i en filt och bäddade ned sig och sov där sedan dess. Dumma matte var och pillade lite nyss men nu ligger hon nedbäddad igen. Hon har druckit lite vatten men vet inte om hon ätit något. Hon verkar i vart fall pigg och alert, förutom nu då när hon sover men tja. Gah, hon är underbar, tack Zickan och lycka till med lilla apricottösen!

Här kommer också ett försök till bild… Det är inte helt lätt att fota något som konstant är i rörelse… ;)

Annons:
Nessie87
2008-10-08 02:33
#1

Nu hörde jag precis ett högt knakande från köket så jodå hon äter. =)

IaMiaMaria
2008-10-08 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ser precis ut som min lilla kotte =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

FunkyShrimp
2008-10-08 11:57
#3

Åh gud vad jag saknar min albinohona Iris! :'(

Men lycka till med din lilla kotte!

Linda-J
2009-04-10 11:30
#4

Hur har det gått med Tequila Rose?

mvh

Linda

jontarna
2009-08-05 13:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

den liknar min ocksåSkrattande

Upp till toppen
Annons: