Annons:
Etikettfoder
Läst 1212 ggr
MrMe
2008-10-28 18:59

Kackerlackor

Hej!

Har en liten fråga. Jag vet att man kan mata igelkotten med kackerlackor. Jag vill ge kotten dessa istället för syrsor, då de är mycket lättare att födda upp och hålla. Ska inte sluta ge syrsor helt, bara ge kackerlackor oftare än syrsor.. Är detta okej att göra? Är de lika nyttiga? Inte för feta?

Mvh

Benny

Annons:
zickan
2008-10-28 19:34
#1

kakkis är nyttigare än syrsor. Jag körde nästan bara kakkis när jag hade ödlor etc.
Enklare för djuren att äta då de inte hoppar iväg på samma sätt. Låter inte heller så de är enklare att ha hemma.
Undvik bara den argentinska. Tror jag den hette. Röd avlång modell. En kille som bodde någon våning under mig i sthlm hade skäggis och råkade få några lösa. De förökade sig och min kompis som bodde våningen mellan mig och honom hade sedan köket fullt. Någa dagar innan jag flyttade så hittade jag i mitt badrum också. Sjukt äkligt.
Anticimex kallades in och fixade förhoppningsvis det hela.

dubias är den modellen jag skulle rekomendera. Växer kanske lite långsamt men de brukar inte vara så enkla på att föröka sig utanför sin låda.
de har jag själv alltid kört på och råkat ha ut på golvet men aldrig förökat sig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MrMe
2008-10-29 00:13
#2

Okej.. Tack för hjälpen! Jo, fördelarna med kackerlackor är många.. Låter inte, bits inte, luktar inte, hoppar inte och som du nu säger, nyttigare.. Startar min lilla uppfödning imorgon..

Upp till toppen
Annons: