Annons:
Etikettavel
Läst 1346 ggr
Malin-falun
2008-11-16 18:46

Para egyptisk igelkott med afrikansk?

Jag har en albino flicka som är egyptiskt långörad och jag funderar på vad som kan hända om man parar henne med en hane som är av afrikans sort? Blir det helknas ?

Sen är jag ganska nybliven kotteägare sedan några månader, så alla tips är välkomna om uppfödning osv :D

Annons:
zickan
2008-11-16 19:00
#1

Om du skulle ha så tur att du faktiskt fick ungar vilket jag skulle tro inte lär hända. Är som att para en häst med en åsna.

Alla avkommor som kommer ifrån två föräldrar som inte är samma art kommer bli sterila och kan inte avlas vidare på.
Hebra är steril, Mule är steril.. Tror det är samma där. Och även både svårt och dumt att försöka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Malin-falun
2008-11-16 20:19
#2

Ok, men då vet jag ju det iaf! Tack så mycket för det! :D Då ska jag ge mig ut på jakt för att hitta en afrikans hankotte!

Malin-falun
2008-11-16 20:20
#3

nääääee de vart fel! ska jue hitta en egyptisk kotte! :P

Amazonia
2008-11-16 20:21
#4

Har du en albino egyptisk långöradigelkott ?

Låter tveksamt. Har du en bild på den?

Vad jag vet så finns det inga sådana i Europa.

Egytien är ett land som ligger i världsdelen Afrika.

/ Micke

Amazonia

Mikaela_B
2008-11-17 13:19
#5

Är det den igelkotten som badar som är albino långörad? som du har lagt in på " kottebebisar i dalarna"?

Om det är den tjejen, så kan jag säga direkt att det är en afrikansk pygmeigelkott och inte egyptisk långörad..

// Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
2008-11-18 00:44
#6

jag tor personen helt enkelt skrev avigt. skulle nog ha varit albino afrikan och egyptisk.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Malin-falun
2008-11-18 07:42
#7

Jag VET nu att hon inte är en egyptisk långörad. DEt är en afrikansk kotte.

Tack åter igen för observationen, jag har skrivit fel där uppe…

Upp till toppen
Annons: