Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1978 ggr
elvissspringsteen1
11/17/08, 8:09 PM

buren...

jag har en liten kottegrabb, han har en bur på golvet med en ramp så han kan gå in å ut som han vill. men de är  ett problem. han går tillbaka in i buren själv om ja tar ut honom, men han har aldrig gått ut själv utan att ja lyft ut honom… han kan ju gå  lätt in å ut eftersom han kommer ju in utan problem. men han går inte ut:P han har ju möjlighet å ja vet att han klarar av att gå in å ut men han gör de inte.

vad ska ja göra då? spelar de någo roll? han kan ju om han vill, å ja tar ut honom varannan dag när han ska äta. men gör jua inte de är han kvar i buren å springer i hjulet i stället:P

Annons:
FunkyShrimp
11/17/08, 8:33 PM
#1

Testa och ta ut hjulet från buren.

För kottar springer ju väldigt mycket på nätterna för att få sin motion. Och det kan han ju inte i buren om han inte har hjulet.

Det skulle jag testat på^^

elvissspringsteen1
11/17/08, 8:43 PM
#2

ja kanske de… men om han inte förstår de då kommer han ju bara sitta i buren å inte röra sig alls:S hmm men man kan ju kanske hålla koll, men svårt de med när han e vaken på nätterna:P

FunkyShrimp
11/17/08, 8:57 PM
#3

Jo det tror jag han kommer fatta rätt snart^^ dom vill ju inte sitta still direkt.

Antingen att du tar bort hjulet eller att du tar bort hela buren under nån vecka. Och isf lägger nåt hus o filt där istället. Och matskålen står på golvet, så kan han springa på som han vill^^

Det kan ju mycket möjligt vara så att han inte känner sig trygg utanför buren om han inte har hunnit inspektera golvytan så mycket.
Och för att han ska kunna göra det måste han nog få vara på golvet utan bur tillgänglig.
Jag har ingen bur till min kotte. Men så fort hon kommer in i ett rum där hon inte vart förut (om jag åker hem tex) så det första hon gör när hon är vaken är att inspektera hela rummet^^.

elvissspringsteen1
11/17/08, 9:11 PM
#4

okey:)

Mikaela_B
11/18/08, 1:09 PM
#5

reagerade på en sak, varför just "varannan" dag när han skall äta?
Käkar han bara varannan dag?

och som ovanstående påpekat, så kan de mycket väl vara så att han inte känner sig trygg utanför sin bur, men ingen som tänker på att våra igelkottar gärna nu för tiden håller sig ifrån våra golv? och varför detta, jo de är för kallt =)

Kylen har ju nått alla städer i vårt avlånga land, här i Gbg är de skit kallt :P

www.blueberryhedgehogs.com

elvissspringsteen1
11/18/08, 7:17 PM
#6

japp han äter bara varannan

Annons:
elvissspringsteen1
11/18/08, 7:18 PM
#7

jag har filtar å mattor överallt som han kan gå på finns typ inget golv. just för värmen å sen för att han har ett skadat ben

FunkyShrimp
11/18/08, 7:21 PM
#8

Varför äter han bara varann dag? ;O
lägg torrfoder i en skål i buren isf som har tillgång till dygnet runt.

elvissspringsteen1
11/18/08, 7:22 PM
#9

de har han men han äter inte de typ alls. någon gång tar han lite bara. de är ju basfodret. annan mat får han varannan

FunkyShrimp
11/18/08, 8:30 PM
#10

Mhh okej. Skum kotte du har :P

elvissspringsteen1
11/18/08, 9:11 PM
#11

hehe ja han e lite kräsen:) mjölmaskar e ju bättre än kattmat så då väntar man hellre;P

Upp till toppen
Annons: