Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1377 ggr
Christiaan
11/4/08, 4:08 PM

matvägrare

jag fick min senaste pygmé i torsdags…en kottunge på 10 1/2 veckor, mycket stor för sin ålder…men hon beskrevs som "blyg" av uppfödare och veterinär…problemet är att hon knappt ätit någonting alls sedan hon kom hem till mig…knaprat i sig lite torrfoder…jag har försökt med det mesta …fodret hon själv åt flitigt av hos uppfödaren…köpte maskar (som kottar vanligtvis inte kan motstå)….utan framgång

min oro ökar med tiden och jag vet inte vad jag ska ta mig till…vilka anledningar kan finnas till matvägran? ….kotten var hos veterinären nån vecka innan hon hämtades, borde alltså vara fysiskt frisk….saknar hon mamman och syskonen…trivs hon inte hos mig?

Ge mig råd!

Annons:
Christiaan
11/4/08, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

så här ser hon ut

FunkyShrimp
11/5/08, 12:23 AM
#2

hon kanske är stressad. eller inte känner sig bekväm än.
tror hon knappast kommer svälta sig själv utan kommer att äta som vanligt snart.

Christiaan
11/7/08, 9:05 PM
#3

tack Funky

…hon har börjat äta nu :)

FunkyShrimp
11/7/08, 10:15 PM
#4

Aa men det är ju bra =) som jag trodde.
Det brukar ju ta några dagar innan djur känner sig hemmastadda, så det är som sagt inget konstigt om de inte äter som vanligt på en gång.

Christiaan
11/8/08, 9:00 PM
#5

du har säkert rätt…jag fick nog panik eftersom jag lärt mig att dålig aptit är ett säkert tecken på kottars sjukdom….dåliga minnen vaknade till liv när jag såg hur kottbebisen refuserade alla slags läckerheter

Upp till toppen
Annons: