Annons:
Etikettfoder
Läst 1474 ggr
volvo850
10/21/08, 11:25 PM

snäckor?

någon som vet vart man kan beställa snäckor på burk någonstans? förutom akvarieshoppen. man måste handla för minst 300kr där för att ens få beställa… någon som vet nå annat ställe?

Annons:
zickan
10/22/08, 12:09 AM
#1

kontakta någon som har snäckor som husdjur. de brukar alltid få massor över.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

volvo850
10/22/08, 12:32 AM
#2

ja jag har de:P men de är 2st stora:P ja tror du dom säljer döda? för de är vad ja gett honom å ja vill inte ge levande nå gärna. å eftersom han med glädje äter dom så är de ju lugnt.

zickan
10/22/08, 2:30 AM
#3

levande eller döda ofrysta är de som innehåller mest vitaminer. snäckor dödas genom att läggas i frysen och då försvinner tyvärr väldigt mycket av det nyttiga.
det är samma som att ge levande mask.

jag söker snäckor igen. hade förut när jag hade igelkott förre gången. men det blev mycket på slutet innan jag flyttade så min syster fick dom.
hittar jag två igen så kan jag börja erbjuda andra en massa ägg eller snäckor.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
10/22/08, 2:33 AM
#4

Du kan ju välja att ge ägg om du inte vill ge levande?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

oasensand
3/3/09, 1:35 PM
#5

Då ställer jag frågan…   man rekommenderar ju snäckor som foder/godis till igelkottar. Exempelvis föreslås snäckor från akvarier… Som gammal akvarieentusiast vet jag att en del sjukdomar och parasiter använder just snäckor som mellanstadie innan dom att går över till ett större värddjur (fisk/landdjur). Därför känns det lite riskabelt att ge såna snäckor till igelkottarna..eller? Jag ska forska lite mer i det här… men är det nån annan som vet nåt?

Linda-J
4/10/09, 11:26 AM
#6

# 5   hur har det gått oasensand?

tror du att det går bra med musslor med?? Blå musslan är bra för hundar så den kanske kan ges till kotten med?

Annons:
Upp till toppen
Annons: