Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1130 ggr
ParaKiss
2008-11-21 00:07

Mera frammåt kotte

Hur kan man få kotten att vara lite mera frammåt? han vaknar när jag har lagt mig. lagt sig när jag ha vaknat. vet att de är nattdjur och att de inte är frammåt på samma sätt som andra tam djur. men vore ju lite trevligt om man fick se han vara mera frammåt, så man fick se honom mera :D. Även om kottar är solitära djur o kan leva ensame, men skulle han kanske kunna bli lite mera frammåt med en igelkott kompis? ^^
Vet att hålla på o hålla på. Men har ni nå andra tips med? :P

Annons:
FunkyShrimp
2008-11-21 00:18
#1

Tror inte han blir mer framåt för att du skaffar en till. Finns en chans också att de inte går ihop alls och att du isf måste ha dom i separata rum.

Det låter som din kottes personlighet detdär :P
Vissa kottar är inte så framåt medans andra kan vara mkt mer framåt. Men testa och ta upp honom ibland? Inte för att det ändrar hans sovtider men^^ Du får ju se lite mer av honom ändå.

Igelkottar är ju inte direkt några tamdjur, så de gör ju rätt mkt som de själva vill.

Jag själv träffar alltid på Lillemor på kvällarna/nätterna.
Brukar komma hem nångång i natten från skolan och är vaken till 4 ungefär. Brukar gå förbi och hälsa på henne när hon äter eller springer runt. Ibland kommer hon fram till mig och sniffar lite.
Jag har blivit ett nattdjur jag med^^

ParaKiss
2008-11-21 00:43
#2

haha man får nog bli nattdjur själv. men då kommer nog inte min skola gå så bra :P alla mina andra djur är nattdjur också. och katterna vaknar jämt så tidigt dem med och ska busa ;/

zickan
2008-11-21 01:16
#3

jag sitter uppe på näterna. mina tjejer vaknade till runt 20 tiden. sedan åt de och somnade om. nu har de varit ute och sprungit en massa. fick massa kött till middag. mycket gott som de vräker i sig just nu. Tjejerna lär vara vakna nu till och från till kanske 4-5 tiden.
grabben är lite mer vaken på dagtid.. men ger jag dom go mat eller håller på med dom så är de sätt sociala på dagen också.
Men nu märks det att det är vinter. de har blivit lite mer sega.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ParaKiss
2008-11-21 01:32
#4

ok =) Kan kanske bero på det då. Tyvärr så är min lgh inte så varm. Men har värme matta åt honom o massa filtar. även om han lägger sig jämt på den kallare platsen :P. Och snart en värmelampa har han :D. Men ajja. han blir väll piggare till sommaren då =) Då ska han få gå på sommar bete med =)

IaMiaMaria
2008-11-21 16:30
#5

min kotte är piggare nu på vintern då det är mörk ute är vaken från ca 6 på kvällen till 7-8 på morgonen =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Mikaela_B
2008-11-21 19:02
#6

Här hemma är det livat värre nu också redan vid 16 tiden då det är mörkt ute. Och då är det en härrans liv här hemma vid 18 tiden :P

Jag saknar nästan när dom vakna vid 1-3 tiden på natten asg :P har man inte sömnproblem redan på nattetid så kan jag lova att det inte är lättare nu :P

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Tina-A
2008-11-22 10:44
#7

6: hahah ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: