Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1340 ggr
MattiasA
10/29/08, 6:28 PM

Söker en Igelkott

Hej jag och min flickvänn letar efter en uppfödare eller omplacerare igelkott nära ludvika i Dalarna.. Har nyliggen sett att man kan skaffa igelkott som husdjur när min flickvänn är allergisk mot små pälsdjur men testat att vara men en igelkott och det har fungerat bra. Hoppas bara att det finns något nu så sent på året.:S:S

MVH Mattias

Annons:
zickan
10/29/08, 7:23 PM
#1

Kanske ska kolla innan om hon tål kotte eller ej. Är inte så bra att köpa testa och sälja om det inte funkar. Bättre att åka hem till någon med igelkott eller begära allergi test på det.

Nej det är nog ingen som har ungar kvar leverans klara i år. Kommer nog en hel del till våren dock. Kanske finns omplacering på blocket.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MattiasA
10/29/08, 7:41 PM
#2

Har testat med igelkott många gånger har en vän som har och det fungerar bra… Hon får inga allergiska reaktioner på det…

FunkyShrimp
10/29/08, 9:17 PM
#3

har inte mikaela omplaceringar?

zickan
10/29/08, 9:49 PM
#4

jo det har hon. men inte hundra att hon har hemma. hon håller ju på att flytta.
om någon får tag i henne så kan de ju gärna få fråga om hon betalat tele räkningen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

BlackWingedAngel
10/30/08, 1:08 AM
#5

#3 Sedan bor ju Mikaela i Gbg, och frågan ställdes ju om det fanns någon med igelkott tillgänglig NÄRA Ludvika. Det är ju en bit dem i emellan menar jag. ;)

MattiasA
10/30/08, 11:04 AM
#6

#5 ja, det är ju en ganska så lång bit.
Men inte om det handlar om nått man verkligen vill ha!

Men tror vi väntar till våren!

MVH Mattias & Isa

Annons:
Mikaela_B
10/30/08, 1:35 PM
#7

Hejsan!

Visst har jag omplacering, dock har jag inga inne som är tillgängliga för tillfället, har 3 st som åker nu i helgen.

Men jag kommer få in en hona på ca 1 år och sedan en hane på ca 2 år nu efter att jag är klar med min flytt! och dom är en placerade till nya hem än så länge.

// Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

Malin-falun
11/18/08, 8:26 AM
#8

MattiasA: Jag har en igelkott som jag ska para, kommer nog också att bli till våren, beroende på hur det ser ut med hanar. Men jag bor i Falun så det är ganska nära ludvika.

Jag ska hitta en passade hane till henne sen blir de åka av :P Så du kan väl hålla koll kring min sida, om ni inte hittar någon tidigare!

Upp till toppen
Annons: