Annons:
Etikettfoder
Läst 1224 ggr
ParaKiss
11/13/08, 7:20 PM

mjölmask baggarna

Kan kotten äta baggarna som blir utav mjölmaskarna? ^^

eller om gerbilerna kanske kan äta. hmm.. känns så onödigt att slänga :D men annars kanske de kan föröka sig så får man flera mjölmaskar å :P

Annons:
Mikaela_B
11/16/08, 6:14 PM
#1

Jag gör mig av med dom så fort som dom kommer, dels för att jag absolut inte vill ha skiten löst i min lägenhet, har vart där innan i min förra lägenhet och nej tack säger jag :P

Nej usch jag verkligen avskyr dom, och igelkottarna har inget intresse här hemma för dom heller så ne, bort med dom säger jag bara :P

Vänta tills du upptäcker att dom kryper överallt i dina skåp och i mjöl, pasta osv då är det inte lika kul att ha dom tro mig, och tillslut hittar du små larver som kryper runt, nej usch fy, även gnagar blandningar drar dom sig till ;)

Äta dom? mkt möjligt om du får dom små äcklena att ligga still såpass länge och inte får dom på rymmen ;)

* kalla kårar av bara tanken på dom*

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
11/16/08, 6:57 PM
#2

Funkar utmärkt som middag. Men det är baggarna som lägger larver. Inte kul när de rymmer då är det sanering som gäller. Om man nu inte har tur.

Vill man föda upp egna larver så lämnar man 2-3 baggar i en rymnings säcker bunke med lite mat. ;-).. går rätt fort.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ParaKiss
11/16/08, 7:43 PM
#3

hehe har redan sett någon här o där har jag sett haha. ska ta bort dem :P innan dem hamnar hos grannen osv :D vill inte åka ut :P

Mikaela_B
11/17/08, 1:22 PM
#4

Tro mig, jag hade inte turen på min sida :P
och då födder jag upp egna foderdjur av alla slag.

Fick sanera hela min lägenhet som jag bodde i innan, usch säger jag bara :P

Nja även om dom funkar utmärkt som mat så håller jag mig till larverna istället :P baggarna har jag fobi för haha

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: