Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1071 ggr
Mikaela_B
11/19/08, 2:00 AM

OT Nu försvinner jag igen

Hejsan alla glada

Nu kommer jag försvinna igen, men dock ej på långsikt, jag kommer bara bli borta fram tills i helgen förhoppningsvis.

Som alla vet så har jag flyttat återigen :P och håller på att komma iordning i min nya lägenhet som viserligen är så gott som klart, men jag har flyttat till en helt ny komun och naturligt vis så är igelkottar helt främande här.

Detta gör att min "verksamhet" alltså min uppfödning skall nu på nytt granskas av djurskyddet i komunen här och av länsstyrelsens veterinär och alla andra inblandade i bestämelserna. Sist hade jag bara 2 från djurskyddet här pga anmälan mot mig men nu skall jag granskas som företagare istället då det är detta jag går under som hos dom och inte hobby uppfödare, och har lite anorlundare regler tillskilland från vad ni privatpersoner har.

Men med min flytt så skickades alla överenkomelser och bestämmningar från min gamla komun till den nya och nu skall det prövas i denna komunen ( gud vad jag ångrar min flytt ) och eftersom att detta är en "juridisk" prövning om så kalla det så har jag en massa möten att anpassa mig efter och jag måste få ihop alla mina papper och har en hel del pappersarbete framför mig att konsentrera mig på denna veckan. Och en hel del argument som behövs slipas på lite känner jag för att detta skall gå vägen som jag vill.

Ser dock ingen oro för detta alls egentligen, men man kan aldrig vara för lite förberädd.

Så jag hoppas ni klarar er utan mig och att jag återvänder till en god stämning här inne =)

Jag kommer kika in lite då och då möjligen om tiden finns till då jag har en del viktiga mail som kommer in på Pm:en varje dag då jag just nu har uppsikt och kontakt med personer ang sjuka djur så kan ej skippa iFokus helt och hållet.

Men ni som har viktiga frågor eller känner att ni behöver ha tag om mig gällande vad som helst egentligen kan bara skicka ett sms eller ringa mig på min mobil, då den kommer vara igång och tillgänglig hela dagarna.

Nätter behöver ni inte oroa er för att kontakta mig på då dom lär bli långa ett par dagar nu :P

Så tveka ej att höra av er om det händer något här inne, eller om de händer något annat eller om ni har frågor eller vad det nu kan gälla allt mellan himel och jord. Är ni nyfikna på vad som sker här just nu så får ni också komma och ringa ;)

0737-085502

På snart återseende! // Mikaela Sajtvärd

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Tina-A
11/19/08, 6:24 PM
#1

Du verkar flytta runt en hel del du ^^,

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mikaela_B
11/19/08, 7:01 PM
#2

Haha ja du skulle bara veta, men det har vart så mkt strul och både jag och djuren tar  stryk av det, så det blev till att lämna Gbg Centrum igen och flytta åter till komunen Partille som ligger precis utanför. Men nu ska jag stanna här så det blir allt bra.

Om det nu inte skulle vara så att man vinner på lotto och får möjligheten till hus, men där skulle nog dom flesta röra sig igen :P

Men det lär aldrig ske just nu :P

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: