Annons:
Etikettallmänt
Läst 1249 ggr
Whippoorwill
2008-11-14 11:30

Allergitest

Jag är sugen på att skaffa Igelkott men eftersom jag är kattallergiker så skulle jag vilja prova på något sätt.

Jag skulle alltså vilja låna/hyra/semesterpassa en igelkott under ett par veckor. För att vara helt säker tror jag det är bra med en könsmogen hane eftersom sådana generellt brukar vara mest allergiframkallande.

Jag bor i stockholmsområdet och har inga barn eller  husdjur och röker inte eller har några andra omständigheter som jag kan tänka ut kan vara olämpliga för en tillfällig inneboende igelkott.

Jag har tidigare haft tamråttor så jag har en del erfarenhet av lösspringande djur och risker med elsladdar och annat man bör tänka på.

Annons:
IaMiaMaria
2008-11-14 11:53
#1

Min kille är allergisk mot, katt, hund, kanin ja de flest djur men kotten verkar gå jätte bra.

men har hört att man kan vara allergisk mot dem också, så du gör rätt i att låna en.

tyvärr bor jag långt från stockholm.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

zickan
2008-11-14 23:36
#2

finns några i sthlms området med igelkott. Har tove med egyptiska på söder. Marie runt haninge.
Sedan minst en aktiv medlem här inne.

Jag har precis flyttat ifrån till västerås. Men jag kan ta med en kotte till sthlm om jag ska dit. kommer troligen åka dit helgen den 22nov nästa gång.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
2008-11-16 20:29
#3

Finns ju en annons på blocket just nu om att vara fodervärd åt en kotte i Stockholms-området. Kanske kan vara nåt?

http://www.blocket.se/vi/19090701.htm?ca=15_s

zickan
2008-11-18 00:42
#4

det är tove :-). har en väldigt bra avel och syn på djur hållning. rekomenderar henne stark för intresserade!!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: