Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1420 ggr
ParaKiss
11/22/08, 9:38 PM

Vet inte om jag kan ha han kvar

Hoppas att ingen tänker eller ser illa på mig just nu… Men ska förklara hur jag känner mig och vet inte vad jag ska göra.

Jag läste ju på en del om igelkottar och sånt innan jag skaffade Shuichi och har tyckt att det har varit väldigt intressant väg och erfarenhets rik. Och ville gärna börja med något nytt djur här i djur familjen och få nya efarenheter mm. Inom djur världen.

Men jag känner att. Jag inte tror jag jag klarar av han ändå. Självklart. det är inte mycket jobb med honom. Men vet inte, om det att jag inte blivit van ännu med honom, eller att vi inte går ihop kemin. Jag känner mig väldigt fessig och små rädd för han :/. Konstigt nog. Vet inte riktigt. Känner inte att det är så roligt ändå, just att jag känner mig små fessig och har lite svårt för att sköta om han, ex bada, klippa klorna, och hålla på me han. :/ Jätte tråkigt och jag är jätte ledssen över det och känner mig jätte dålig. Men vet inte vad jag ska göra… Om jag ska försöka ett tag till, eller försöka att omplacera han till ett hem där han kan få bra skötsel och uppmärksamhet som han behöver? Jag tycket det är ändå roligt med han och så. Men jag känner att jag inte kan vänja mig med han ändå. Kanske det vart ett alldelse för nytt djur för snabbt?  jag vet inte alls vad jag ska göra. Och jag tycker om han jätte mkt det gör jag. Men för hans bästa så kanske nytt hem vore bättre? eller jag vet inte :/ Känns lite jobbigt just nu tycker jag. eftersom jag känner att jag inte kan ge han den uppmärksamhet/skötseln som han behöver riktigt. O jag får dåligt samvete för det. Tror inte att han trivs här heller. Med katterna och sånt. Och är stressad utav dem. och att han inte känner sig trygg o sånt. :S

Känns så dära just nu. Och vet inte vad jag ska göra. Känner mig dålig om han skulle behöva flytta, men ändå så kanske han skulle må bättre i ett mera lugnare hem också? Och ja, får det liv han behöver eller något.

Annons:
Christiaan
11/22/08, 11:48 PM
#1

vad får dig att tvivla att du klarar av att ta hand om kotten ?

hur länge har du haft honom?

FunkyShrimp
11/23/08, 12:00 AM
#2

#1 "Känner inte att det är så roligt ändå, just att jag känner mig små fessig och har lite svårt för att sköta om han, ex bada, klippa klorna, och hålla på me han. :/"

Christiaan
11/23/08, 12:48 AM
#3

nja Funky…jag har läst vad som står där … det är kanske bara det att jag är för gammal för att veta vad "små fessig" betyder…i mina öron låter det inte särskilt allvarligt och av övergående karaktär, därav min fråga

zickan
11/23/08, 1:37 AM
#4

Öh.. det känns ju verkligen inte bra :-(. Har ju haft honom knappt nån mån bara. Du planerade ju  även en till.
Varje djur köp ska betraktas som en hund!!!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
11/23/08, 1:49 AM
#5

#3 jag vet inte vad fessig betyder heller. men om hon är så osäker redan nu så. Kotten är köpt i höstas (2 månader ca?).

#4 även avel funderades på.
Så jag var faktiskt inte beredd på denna. Men allt kan ju hända.

Men det viktigaste är ju att djuret ska ha det bra. Så om det känns bättre att sälja om man inte tror att man kan ta hand om det som man ska så får man göra det.

zickan
11/23/08, 8:46 AM
#6

sant.. bara lite trött på att man inte tänkt på det innan. blir alltid sur när folk inte tänker sig för. allt kan  givetvis hända. men det är ju bara små saker som gör att kotten kommer omplaceras för. Hade jag gjort det samma för de djur jag var osäker på istället för att seriöst försöka hålla ut eller lära mig det man inte kan så skulle jag inte ha ett ende djur.
De lever ju oftast i minst 5 år också. hade det varit en gp råtta hade jag flugit i taket ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
ParaKiss
11/23/08, 10:52 AM
#7

Jodå. jag tänkte innan jag skaffade mig honom. Och jag tänkte mig för och sånt. Läste på i ett år kanske och funderade halv år eller något sånt. Men tyvärr så kan jag inte se in i framtiden så bra… :/

Och ja, jag tyckte det var väldigt intressant & roligt och sånt, så därför planerade jag lite. Men min fessig het o lite annat vill inte gå över :/ Det är ju inte bara det.

Tror inte kotten trivs här överhuvudtaget. Är stressad utav katterna o dem andra djuren. Och han känner sig inte trygg här. Är ju inte meningen att han ska behöva känna sig så och behöva tvinga sig att bo kvar? Om han inte mår så bra här? Men visst….. Kan försöka ett tag till som jag faktiskt har redan gjort. Och kommer att fortsätta med.

Ville bara skriva av mig hur jag kände mig. Då det har grubblad mig ett bra tag. tycker inte jag ska behöva försvara mig. :/ Då man redan mår dåligt över hur det är och känns. Lixom inget nöjje som jag håller på med att köpa in och sedan omplacera direkt som vissa kanske tror. Inget som jag glädjer mig över. Och mår redan dåligt över detta, och ska inte behöva må sämre. Jag ville bara skriva av mig hur det kändes. Och sen så att man tänker på kottens bästa bara.

Upp till toppen
Annons: