Annons:
Etikettegyptisk-långörad-igelkott
Läst 3611 ggr
Malin-falun
2008-11-16 20:25

Kottebebisar i dalarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar lite på att para min lilla kotteflicka och undrar om det finns intresserade i dalarna området, innan jag parar henne. SJälvklart får ni bo någon annanstans i sverige, men för att bebisarna inte ska behöva åka jätte långt så helst nära. Jag bor i Falun btw.

Jag har en egyptisk långörad albino flicka, hon är frisk och full i fart! Jätte snäll och äter de mesta så förhoppningsvis blir ungarna hennes likadana! :D

Annons:
Mikaela_B
2008-11-17 13:20
#1

Är det hon på bilden som är långörad?

Kan säga direkt att det är en afrikansk pygmeigelkott!

tänkte bara informera =)

// Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

ParaKiss
2008-11-17 14:38
#2

Tyckte det såg lite ut som en långörad kotte me på bilden ^^ men det kan vara kanske tack vare vinkeln på kameran =)

FunkyShrimp
2008-11-17 15:00
#3

Har aldrig ens hört om Långörade Egyptiska albinokottisar.
Ser ut som en Afrikansk pygmé.

Malin-falun
2008-11-17 17:07
#4

hmm, nu blev jag skraj… jag köpte henne på zoo affären här i falun och dom sa att de skulle vara en egyptisk långörad kotte.. men

mikaela du är säker på att hon inte är egyptisk ?

jävla djuraffär isf…:P

Mikaela_B
2008-11-17 17:31
#5

#4 Det kan omöjligt vara en egyptisk igelkott.
jag är 99,9% säker att de är en afrikansk.

Om du kollar i mitt bild galleri, så ser du bilder på afrikanska, kolla på deras öron, sedan så söker du på egyptisk långörad och ser på deras öron, så kommer du se skillnaden.

Sedan så har jag inte ens hört talas om att de existerar albino på dom, men de gör det säkert, men dock tvekar jag verkligen på att dom ens finns i europa eller liknande. Men vad vet jag jag är ingen expert på långörade och deras färger.

Men jag har haft egypter hemma själv så jag kan nästan garantera dig att du har en afrikansk.

Man kanske skall ta sig en tripp till falun och besöka djuraffären och ta med en afrikansk och en egyptisk igelkott och visa dom den STORA skillnaden :P

www.blueberryhedgehogs.com

[Catteklina]
2008-11-17 17:56
#6

Har affären köpt igelkotten ifrån Imazo från början, så har dom tryckfel på namnet i listan.
Det står Egyptisk igelkott men är egentligen en Afrikansk.

Annons:
Mikaela_B
2008-11-17 18:29
#7

Har dom inte ändrat det än? de har ju vart fel skit länge :S

suck varför kan inte ens personal på en zoobutik ha läst på sig innan man köper in djur.

viserligen vill jag inte påstå att zoorf utbildningen som dom har ger något, men man kan ju för fasiken se skillnad på en afrikansk och en egyptisk :P de är ju inte så att de är någon mindre skillnad på dom utan enligt mig är de en STOR skillnad på dom utseende och kropps mässigt.

www.blueberryhedgehogs.com

[Catteklina]
2008-11-17 18:41
#8

#7 Nej, tyvärr har dom inte gjort det ännu :/

Mikaela_B
2008-11-17 18:45
#9

Jag säger då det, det är ju för fasiken nästan 1 år sedan jag var där, och då stod det egyptiska också, och sedan var jag ju inne och kollade på igelkottarna där, stackarna, men men dunaburar satt dom i iallafall.

Jaja vi får väl se om förändringen sker under detta år eller under år 2009 :P

www.blueberryhedgehogs.com

Malin-falun
2008-11-17 22:26
#10

jahaa så de var lite knas,, men de var ju rackarns tur att jag fick veta nu innan jag försökt para henne,, =) Tur att ni ser skillnad än dom från en  djuraffär, jag litar på ditt omdöme Mikaela, men de kan nog vara en bra ide att åka dit med två olika och visa haha.. =)

Tack för allt, nu ska jag leta på en kottekille som är kvalificerade nog att gosa med min Lemmy! =)

Upp till toppen
Annons: