Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1891 ggr
elvissspringsteen1
2008-12-26 18:57

luktar kottarna?

jag har en kille här hemma, jag badar honom kanske 1ggr i veckan (eller när de syns att de behövs) men jag tycker att han luktar ju lite fränt ändå om man luktar på honom. luktar dom alltid lite eller är de ja som badar honom för sällan? han har ju helt rent å så i buren så de beror de inte heller på. man känner lite lukt när han knallar runt på golvet om man luktar på honom. är de normalt? eller ska ja bada han ännu oftare?

Annons:
Mikaela_B
2008-12-27 00:09
#1

oj 1 gång i veckan! Tycker det är alldeles för ofta :S 1 gång i månaden okej visst på topp alltså, men 1 gång i veckan är för ofta.

Jag badar kanske mina varannan månad om ens det :S I behov helt enkelt om det verkligen verkligen behövs.

Han kan ha torkat ut i huden, pga att du badar han så ofta som du gör, och de kan göra att han luktar mer än normalt om han nu har torkat ut i huden mellan taggarna.

Sedan luktar dom lite visst de gör dom men de skall absolut inte lukta fränt, jag tror att mycket av de kan ligga i att du badar han så ofta faktiskt.

Trampar mina i en kisspöl eller liknande på golvet om olyckan e framme så tvättar jag bara av dom på tassarna och magen om de hamnar där, men badar dom helt så ofta nej nej.

Tycker du ska dra ner på badandet faktiskt.

www.blueberryhedgehogs.com

elvissspringsteen1
2008-12-27 11:49
#2

men alltså ja måste ju bada av tassarna när han trampat i skit som stelnat mellan tårna. ja badar inte hela han så ofta. bara fötterna å där de behövs. tänker då inte låta han gå runt med skit på tassarna.

Mikaela_B
2008-12-27 19:32
#3

Nej men de va ju precis de jag skrev att jag gjorde också, men de gick fram lite otydligt i ditt inlägg att du bara badade hans tassar då de inte ens nämns utan att du badar han 1 gång i veckan. Så de va i så fall jag som misstolkade de.

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: