Annons:
Etikettallmänt
Läst 1118 ggr
ParaKiss
12/21/08, 3:51 PM

blodig tå

När jag klippte klorna idag på kotten så blev det lite knas o jag råkade klippa för mkt så det blev lite blodigt. Är det nå större fara det eller äre som vanligt som ex hos smådjuren, att det inte är nå större fara?

Annons:
IaMiaMaria
12/21/08, 6:05 PM
#1

det finns ett medel på apoteket som ska stoppa blodet om det blir en blödning då man klipepr klona, den är bra att ha hemma.

jag vet inte om det är farligt att den börjar blöda, men man får väl stoppa det på något vis då.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

zickan
12/22/08, 2:19 AM
#2

bästa för att stoppa blod som är helt giftfritt och rekomenderas till fåglar som är extremt känsliga. det är potatis mjöl.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mikaela_B
12/22/08, 9:47 PM
#3

Men min lilla fundering kring detta är, att klippte du för långt på klon eller har du sätt så att du inte klippte i tån?

Med tanke på att skillnaden är ganska stor från att råka klippa i pulpan till att klippa i deras små tår, har du nu råkat klippa i tån så rekomenderar jag att du får stop på de utan att egentligen använda dig av något som kan orsaka infektion eller liknande, därav hade jag undvikit alla medel osv pulverformaterade medel mm, men nu finns de ju folk som tycker anorlunda men jag har vart i den sitsen och en liten pappers bit och se till att de torkar och blir en skorpa över så att blödningen stopar har funkat perfekt och sedan dagen efter bara torka av med desifiktions medel så har de blivit toppen.

annars tycker jag som zickan rekomenderar att potatismjöl funkar perfekt, jag har medel ifrån apoteket och annat hemma med men de funkar kanon iallafall

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: