Annons:
Etikettfoder
Läst 889 ggr
ParaKiss
2008-12-21 12:32

Äta mera insekter

Hur ska jag få kotten att äta mera insekter? Han äter bara mjölmaskar -_- han vägrar äta dom andra insekterna. så som gräshoppor, syrsor, zophobas, kackerlackor, osv.

Har testat o ta bort all andra maten o bara ha nå sorts utav insekter framme. men han peter knappt änns i det :P

Det enda som han äter är torrfodret kattmat, leverpastej, ägggula, mjölmaskar, osso pinkisar. sen så är han verkligen klen på mat. :/

Annons:
Mikaela_B
2008-12-22 21:53
#1

Jag har tyvärr inga bra tips på denna tråden, jag har vart envis som en åsna när de gäller mina och sätt till från start att dom får varierande kost för att de inte ska bli enformigt.

Så från start har jag serverat allt mellan himel och jord som är bra kost för en igelkott och just insekterna är de jag vart mest noga med att få i dom i början.

Alltså jag kan inte säga mer än att kämpa på och ge verkligen inte upp, hitta även andra sorters kost förutom just insekterna och konsentrera dig på det också, utveckla din kost till han med allt möjligt så hacka inte upp dig på just insekterna då du verkligen kan utveckla hans kost på andra ställen också.

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: