Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 2417 ggr
EvilNemi
1/6/09, 2:00 PM

Nemi blir kall ofta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej!

Jag och min sambo har haft våran 3-åriga kotte flicka Nemi sen september 08. Hittills har allt fungerat jättebra, men dom senaste veckorna har hon blivit kall ofta. Hon vart kall någon gång strax efter att vi hade köpt henne, men sen så har det inte varit något mer med det förän nu.

Vi brukar lägga henne i en varm handduk då och sitta och gosa med henne tills hon får upp värmen. Men varför blir hon kall så ofta nu? Det är inte kallare i lägenheten eller något. Kan hon vara på väg att bli sjuk?

Tacksam för svar

Annons:
Mikaela_B
1/6/09, 6:52 PM
#1

går hon på golvet?
Om de inte är värme i golvet vilket inte många har förutom i badrum etc så blir det kallt på trägolv eller plast golv, och det kan vara den faktor som gör att hon blir kall så ofta, även om ni inte tycker det är kallt i lägenheten så behöver inte det betyda att golvet håller samma temperatur som övriga ytor.

Golven blir oftast kallare speciellt på vintern.

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
1/7/09, 2:38 AM
#2

Skaffa värme matta att ha under sovställer eller liknande. Bör man alltid ha på under vinter tiden. Även om vi inte tror det så blir det väldigt kallt på golven.

Jag har golv värme så det är väldigt varmt och skönt. Jag har även bärbar dator och brukar lägga en stor handduk över kontakten som ligger på golvet. de älskar att sova runt den kontakten. Blir inte speciellt varm men tillräckligt. Sedan har jag även 2 värme mattor.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: