Annons:
Etikettförening-stamtavla-och-register
Läst 1259 ggr
tazzapilar
3/8/09, 1:19 AM

vaken igelkott

Hej

Hittade i kväll (8 mars-09) en liten tunn igelkott. Jag har sett honom (?) för ett par dagar sedan också. Han var inte ens rädd/gjorde sig till en boll när jag gick för att titta till honom utan tittade envist tillbaka. Jag hämtade kattburen och trädgårdshandskarna och plockade helt sonika in honom. Fortfarande gjorde han sig inte till en boll! Han har nu fått lite grönsaker, rå köttfärs, torr kattmat och vatten. Jag har satt honom i tvättstugan under natten för att se om han piggnar till under natten. Vad ska jag göra med honom? Han måste ha blivit väckt av något, hunger, djur som grävt ur honom från sin boplats….. Det är ju på tok för tidigt att vakna nu!

Annons:
FunkyShrimp
3/8/09, 1:28 AM
#1

man kan inte göra så mycket mer än att mata dom. men du får inte ha kotten inne mer än 48h. isf får du ringa viltvårdarna.

Det är fler än den kotten som kommer/har vaknat för tidigt, så finns nog inget mer att göra än att mata den ute. Så släpp ut den igen snarast.

Om den mår dåligt på nåt vis får du kontakta viltvården.

zickan
3/8/09, 11:57 AM
#2

Du kan lägga ut honom i en låda med massa handdukar. torkade löv är bäst men svårast att hitta. sedan se till så han kan gå in och ut genom den där lådan som han önskar. men ge honom en plats att somna om på som är ute. det är tillåtet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MrMe
3/11/09, 5:58 PM
#3

Vad hände med grabben?

FunkyShrimp
3/12/09, 10:11 AM
#4

undrar detsamma ;O
Hoppas kotten vart utsläppt på en gång iallafall

Upp till toppen
Annons: