Annons:
Etikettleksaker-och-aktivering
Läst 3603 ggr
shimmer
2009-02-18 16:16

Tips på leksaker till kottar???

hej! skulle nån kunna ge nåra exempel på vad en kotte tycker om för leksaker. tänkte kanske skaffa en och då vore de ju bra att veta vad dom gillar . Tack på förhand.Glad

Annons:
IaMiaMaria
2009-02-18 16:55
#1

bollar, små plast bilar, de tycker att det är roligt att putta runt på saker. Tror inte att det har så stor betydelse vad det är =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

FunkyShrimp
2009-02-18 20:20
#2

Alla igelkottar gillar inte att hålla på med leksaker, så det är individuellt.
Min ena klättrar väldigt mycket tex, så jag ska göra en liten klätterhörna till henne på nåt vis (självklart ska det inte vara för högt, även om hon klättrar högt. Inte bra om de ramlar).

Min andra är väldigt nyfiken så hon brukar nosa och gå runt på allt som är nytt.

Så beror helt på vad du märker kottarna gillar. Men man kan ju testa sig fram med som ovan sa; bollar/hängande bollar med pingla, plastbilar osv. Ett tips är att du kan köpa en sån boll som man kan lägga kattmat/godis i som de måste rulla på för att få ut.

De leker egentligen inte så jättemycket utan det är mest för att stimulera dom med olika saker.

En hörna med rör, byxben, sandbad, trästubbe etc tycker jag är bättre att lägga tid på att fixa :)

shimmer
2009-02-18 21:49
#3

Tack för tipsenSkrattande

Zsarorna
2009-02-21 01:54
#4

Martin älskar rör! Som är lika stora som han alltså *asg*

Han leker i dom och sover i dom ;)

FunkyShrimp
2009-02-21 01:56
#5

Jag ska skaffa rör så snart jag kan o har gjort iordning en hörna åt mina kottisar.

Har ett hemmagjort rör iaf :P men det är inte använt alltför mycket! :P Hittade dock en sovandes kotte i den en dag^^

Zsarorna
2009-02-21 02:07
#6

haha visst är det gulligt! martin sover i den hela tiden osså drar han in tidnigspapper, andra dagar springer han igenom dem runt runt, helt galen.

Min favorit är när han har tagit mat å lagt det utanför röret och bara behöver sträcka ut sig lite å äta o sova lite å sen äta igen

Annons:
FunkyShrimp
2009-02-21 02:21
#7

haha :D ja det är sött!

Min ena (klättertanten) hon har snott ett par strumpor en gång som hon drog med till gardinen^^ haha. Ser ut som en liten barnkammare när bägge ligger i samma gardin "igenstängd" ;P

haha ja! dom är SÅ lata ibland xD

Lillemor, hon brukar stå med framtassarna i matskålen :P vilket bordsskick! Men i förrgår stod hon verkligen, HELA HON i skålen haha. och åt :P o sen sträckte hon sig fram till vattenskålen.

Annars brukar hon sitta och äta. Sitter och mumsar på maten o sen vänder på huvet och äter (varav typ 1/3 av maten ramlar ur munnen på henne och ner i vattnet). Såg henne för kanske 3-4 veckor sen också halvligga och äta? :D Hon gjorde verkligen det! hahaha

Min andra, Zaita, hon verkar ha ett litet gömt ställe med mat under bokhyllan eller nåt :P för när jag kollar på henne o kanske rör på mig lite när hon äter så smiter hon in under bokhyllan. Sen hör man lite knaprande o kollar tillbaka mot maten, men då sitter det ingen kotte där, utan man hör knaprandet från under bokhyllan istället :D haahha

Annars klättrar hon omkring med som en tok! Och högt med :P

Beata Nilsson
2009-07-13 02:43
#8

Min kotte älskar att jaga skosnöre, det är roligt för oss båda. Cool

Upp till toppen
Annons: