Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1070 ggr
berholten
2009-03-22 18:56

Hjälp!

**Jag vet inte vad jag ska göra!
 
**När min Gucci kom till mig som 5 åring var hon jätte miss skött.
Hon hade 1 centimeters långa klor och utslag på hela magen.
Vi tvättad henne och klippte klorna, men hennes fötter är fortfarande formade efter dessa långa klor och senast jag skulle klippa dem så råkade jag klippa för långt in så att de började att blöda.
Det gick rättså bra då jag tvättade såret och hade henne hos mig hela kvällen tills det såg bra ut och inte blödde så mer.
Men nu haltar hon som bara den på de benet och inte ens andvänder de.
Jag vet inte vad jag ska göra, om jag ska söka upp en veterinär? men jag vill ju absolut inte avlina min älskling!
Men är det för hennes eget bästa så måste jag ju det…
Rynkar på näsan

Snälla,
Någon kunnig här kan väl säga mig vad som är bra att göra?

Annons:
[Nininosen]
2009-03-22 19:20
#1

Haltar, hur menar du då. Är klon svullen?

Att klippa av en pulpa är inte livshotande direkt. Självklart är det inte bra men hur långt råkade du klippa?

mvh

[Nininosen]
2009-03-22 19:20
#2

Haltar, hur menar du då. Är klon svullen?

Att klippa av en pulpa är inte livshotande direkt. Självklart är det inte bra men hur långt råkade du klippa?

mvh

NiklasPetri
2009-03-22 21:38
#3

men älskling då, det kommer lösa sig! <3
du är allt! <3

berholten
2009-03-24 16:56
#4

Hon lägger inte tyngd på foten utan släpar den bakom, kankse man skulle kunna säga..
Och jag tror inte att jag klippte jätte långt in pga att det inte blödde länge och att jag klippte ungeför lika mycket på varje klo..
hoppas du förstår mig.

Och jag hoppas att det kommer lösa sig ja Niklas!
Vill bara väl med min Gucci, :/
puss

[Nininosen]
2009-03-25 08:38
#5

Om inte klon är inflamerad beror det inte på att du klippte för långt, klart att det ömmar lite men han skall absolut kunna gå på den. jag har själv klippt för långt och det har börjat blöda men ingen av kottarna har reagerat på det. Det är svårt att klippa dom när dom rycker undan hela tiden. Tycker att om han inte visat bättring nu så måste du ta me han till en vetrinär. En smådjursklinik.

hoppas att det blir bra.

berholten
2009-03-25 11:07
#6

Okej, det låter bra.
Tack för hjälpen. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: