Annons:
Etikettallmänt
Läst 1784 ggr
ParaKiss
2009-03-03 10:54

igelkott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, tiden går snabbt kom jag o tänkte på igår kväll. Har haft Shuichi i nå halv år nu =) O snabbt blev han stor. ^^ Och de senaste halv året. Så skitigt har det ofta inte blivit i sovrummet sen man fick igelkotten. Eller ska man kalla han gris? ^^

I början var han rumsren o jätte duktig. Men inte nu längre. Han slarvar en hel del. Hur kan man få han o gå på toan igen?

Inatt var jag vaken en bra stund med Shuichi. Lyssnade på honom, kollade på honom å sånt. Måste då säga att han är då bra rolig o kolla på. Ohc mysig o lyssna på han. Och så nyfiken han är, så att nyfikenheten övertar ibland… Eller så, vad gör man inte med lite leverpastej som jag lockade med också. =)

Men han hade då en massa ljud för sig som jag inte har tänkt på tidigare. Eftersom man jämt har sovit när han var vaken, bara hört tassande då. Men nu så hörde man typ brummande ljud, vad det nu kan betyda? Någon som vet? Och lite andra ljud.

Jag känner att jag skulle vilja ge han mera leksaker. Men vet inte vad? Har en sån dålig fantasi på leksaker och aktiviteter. Men jag har märkt att han älskar o klättre som han försöker ofta göra med. Springer en massa. Och är i nå extrema trånga utrymmen som han knappt kan ta sig ut ur me sina taggar. ^^ Men jag skulle vilja ha mera tips på leksaker och grejer som han kan aktivera sig med…

En grej till jag undrar ang. igelkotter. Och om man skulle lägga in igelkotts bäbis (hane) till en vuxen hane… Kan igelkottar döda varann eller skada varann rejält? Om bäbisen kanske råkar riktigt illa ut om man skulle lägga in han till en vuxen en?

O detta med maten till shuichi. Han är fortfarande klen på maten på insekterna. Är mest mjölmaskar som gäller fortfarande. Och nå kackerlacka med. Men inte så mkt annat. ;( Vet inte hur jag ska få han o äta mera o andra insekter så som syrsor o sånt.
Vad för insekter brukar ni ge till igelkotten?
Och ni som har foderinsekter hemma o sånt, vad brukar ni mata dom med?

Vill även ha mera tips på mat som man kan ge honom.

O snart så äre sommar. Vad för något utifrån, så som bär, grönt, insekter, osv. kan man ge till kotten? Och sedan inte ge?

Ha de ^^

-dags o fixa ny bild på shuichi snart, men en bäbis bild på han får duga en stund till ^^-

Annons:
ParaKiss
2009-03-04 07:51
#1

Måste då att säga att shuichi är en hejare på att klättra. o lite smart måste han va med… inatt fick jag besök isängen minsan, fast dörren är stängd o katterna på andra sidan av dörren…
Jag fick besök utav en liten igelkott. så itdag ska jag kolla o se hur  han ev tar sig upp o stoppa den vägen. har inte lust o sova me igelkotten :P

UlrikaD
2009-03-04 14:05
#2

Hur fasen kommer en kotte upp i en säng?

ParaKiss
2009-03-05 20:22
#3

har inge ben på sängen. men, sen så äre ju ändå en bit upp. så jag vet inte…

FunkyShrimp
2009-03-05 21:57
#4

täcket kan ju ha legat utanför kanten, och på så vis tagit sig upp.

ParaKiss
2009-03-05 22:27
#5

japp. måste ha vart sånt. tur jag märkte han. tänk om jag hade rullad över på han. skulle det ha gjort både ont för han o mig. eller om han se mitt finger eller tå "titta, en mask, mums" :P

Upp till toppen
Annons: