Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 856 ggr
Linda-J
4/10/09, 12:45 PM

trevlig läsning i från gotland

Annons:
zickan
4/10/09, 4:30 PM
#1

:-).. läst den där ett par ggr. Gotläningar är väldigt måna om sina vilda djur.
För ett par år sedan hittade mina föräldrar på gotland en kull kotte unga på ca 2-3 veckor. Mamman dök aldrig upp och en av syskonen dog. då tog de och byggde en ram ute som de hade kottarna i och stödmatade dom.
Jag åkte ned efter ett par dagar. Då var det två st av 4 som de lyckats hålla liv i med kattmjölksersättning.
När jag väl var hemma på gotland så hittade jag en igelkotts hjälpare på landet.
Jag ringde sedan åkte vi dit.

Det var ett par som bodde med stor tomt. De hade ca 20 kotte ungar som blivit skadade eller förlorat sin mamma. De tog mer än gärna över napp matningen på den kotte vi lyckades hålla i livet.

Ett par veckor senare ringde de upp och sa att våran lilla flicka skulle få flytta ut till fårö med en av de andra hon hade växt upp med :-)
Men de fick tyvärr lägga ned för de hade inte råd att bekosta det själva och komunen ville inte hjälpa till längre.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
4/10/09, 6:00 PM
#2

Det är så tråkigt när komunen inte vill hjälpa till ner de hade ett bra fungerande verksamhet…… Jag hittade en överkörd igelkott förra sommaren och ringde jordbruksverket om hur jag skulle gå tillväga ifall det skulle finnas ungar…. jag fick till svar att jag skulle slänga igelkotten åt sidan och låta naturen ha sin gång……. då börjar man också undra vad de håller på med där uppe

Upp till toppen
Annons: