Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1669 ggr
UlrikaD
2009-03-22 05:43

Tyska kottar

http://www.cherry-hedgies.de/

Den här tjejen födde upp illrar förut men tydligen gått över till igelkottar. Men om man tittar på alla hennes kottar så är det väldigt många som det står föräldrar okända på. Var kommer såna kottar ifrån, nån som vet? För det är ju onekligen lite speciella färger hon har.

Annons:
zickan
2009-03-22 15:45
#1

Zoo affärer, annons sajter, mass uppfödare, eller bara glömt skriva med.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2009-03-22 15:46
#2

Varit inne på den sidan ett par ggr. skulle lätt kunna tänka mig en kotte därifrån.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
2009-03-22 17:18
#3

Glömt har hon inte gjort, det var samma med hennes illrar nämligen. Många av okänd härkomst, mailade mycket med henne ett tag för några år sedan. Blev bara så otroligt nyfiken på var man hittar kottar i sådana färger.

#2 Du får väl åka ner och hämta dig någon. Hade en kompis som tog bilen dit och hämtade hem en iller för några år sedan. Jag backade för det fanns inga stamtavlor.

zickan
2009-03-22 17:48
#4

är samma med en viss råttavlare. finns inte mycket stamtavlor där heller på de väldigt udda teckningar.

Kottarna har nog stamtavla givetvis. men den kanske inte skickades med till en uppfödare som avlade osv.
Blå råttor var väldigt ovanligt när jag började. Var en tjej som hade imp ett par  som fick ungar. De hade stamtavla men ungarna hamnade hos en reptil uppfödare som avlade vidare. Där försvann stamtavlorna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2009-03-23 08:55
#5

jag vill ha en algerian black. vart sugen aslänge. De är skitfina. :)

zickan
2009-03-23 14:04
#6

jag vill ha en cinnamon eller en tobby.
Ska hämta en cinnamon nu i slutet på mån :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
FunkyShrimp
2009-03-23 14:07
#7

#6 hämta vartifrån?

Linda-J
2009-04-18 11:40
#8

synd att man inte kan tyska??!

men vet ni om hon är seriös? i så fall vill jag även ha en kotte ifrån henne men med stamtavla…

ni som kan tyska Tungan ute

UlrikaD
2009-04-18 17:23
#9

Om hon är seriös eller inte får du nog avgöra själv. Jag är personligen skeptisk mot någon som har haft en jättestor illeruppfödning i många år, säljer alla illrarna på en gång och skaffar massa kottar istället och startar upp avel. Men prata med henne själv, hon pratar engelska utan problem.

Linda-J
2009-04-18 18:22
#10

ok, det låter ju inte så bra att bara enkelt så kunna släppa en avel och sedan påbörja någon ny…..

Jag tror jag avstår då

UlrikaD
2009-04-18 21:09
#11

Tycker ändå man ska bilda sig en egen uppfattning, detta är ju bara min åsikt.

zickan
2009-04-18 23:40
#12

Jag ser inge problem alls med att avla på djur med kort stamtavla. De gör det flesta svenskar just nu. Det kan ju i grund bero på att stamtavlan försvinner på vägen. Det finns inget ställe att regga kottar så man bryr sig nog inte på samma sätt.

Ser inte heller minsta  lilla problem att sluta avla på ett djur för att börja på ett annat. Ingen säger att personen sålde alla andra för att ändra om helt.
Kan vara lite emot att man säljer av alla djur för att börja om med helt nya för att tjäna pengar. Men jag är nästan hundra på att så inte är fallet.
Jag slutade avla på möss men började på igelkott. Jag har slutat avla på orm, reptil, amfb för att börja med nått nytt. Typ igelkott. Men de djuren jag kan ha kvar finns ju kvar.
Samma sak som att kottarna skulle finnas kvar om jag valde att börja avla på hästar eller liknande.
Känns som man inte ska uttala sig hur vida man tycker om något man inte ens kan översätta och förstå ;-)

Jag tror personen är mer seriös än många svenska uppfödare. Men sedan kan det alltid diskuteras över seriös och seriös.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
2009-04-18 23:43
#13

#12 Just därför jag skriver att man ska bilda sig sin egen uppfattning. Jag bildade min efter lång mailkontakt med uppfödaren i fråga. Andra kanske tycker annorlunda.

Annons:
zickan
2009-04-18 23:49
#14

Det låter ju inte så seriöst att sälja av alla djur från en uppfödning och börja med nytt. Det känns som det rykerom penga behov. Brukar bli sällan bra av det. Men sedan måste man ju beräka in till varför personen sålde alla illrarna.

Men iller och igelkott har ju en hel del likheter så det känns lite skumt att hon sålt av allt. En annan fick ju sälja alla ödlor för jag är jätte allergisk mot syrsor, kackisar och mask. Men mjölmask klarar sig bra i kylen utan foder. Så det funkar om jag tänker mig för.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-04-19 10:11
#15

jag menar att jag inte kan språket och läsa mig till det så jag lyssnar på andra i detta fall .Jag vill inte avla på något som jag inte kan stå för till 100 %. Jag har hört många uppfödare prata ner om sin avkomma för att det var fel på något, typ svansen är för böjd och vill ta bort den bara för det…. Det var en som sa att ena valpen var ful och ville få bort den…….

Jag har ingen erfarenhet alls och kommer att lyssna på folk som har det!! Jag tänker inte starta en uppfödning för jag kan inte allt om kottar ännu som jag anser att man bör ha

Upp till toppen
Annons: