Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 955 ggr
[Nininosen]
4/15/09, 10:23 AM

Kolla klorna!

Jag måste bara säga det, jag har nu sett så långa skruvade klor på igelkottar att jag börjat vrida mig på stolen. Vill bara kasta mig över dom och klippa klorna!

Det kan vara knepigt men om igen hjälper så stoppa kotten i handfatet och se till att kotten är där ett tag med tassarna i vattnet så klorna mjukas upp. Klipp sedan försiktigt.

Annons:
Linda-J
4/15/09, 8:38 PM
#1

mycket bra tips!

Jag kan även säga att det är enklare att få lite mer social träning så man vänjer kotten vid att klippa klorna. ta upp kotten och håll den i handen och ta i tassarna och ge en godis bit så kotten lär sig att man tar i tassarna. Det behövs träning som för alla våra kära djur

zickan
4/16/09, 12:05 AM
#2

vill kotten inte alls vara med så avskyr dom vatten. vissa fall är det tyvärr nödvändigt att spola vatten över kotten eller sätta ned i grund vatten trotts den är en boll. klor måste skötas.
Min flicka subira har en klo som är väldigt dåligt skött. den klon var död och för lång när hon kom hit. trots ofta kloklipp i efterhans så är tån ändå sne och skavde på närliggande tå. gav sår som var svårt att hålla rent. veterinären kunde inget göra mer än att amputera den tån men tyvärr var det väldigt svårt så alla hennes tår på den baktassen togs bort.
Dock väldigt fint läkt nu. men skippa klo klipp kan bli dyrt

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
4/16/09, 8:48 AM
#3

det kan bli väldigt dyrt med ett missköt djur…

Upp till toppen
Annons: