Annons:
Etikettträff-utställning-och-mässa
Läst 2579 ggr
[Nininosen]
2009-05-06 10:13

Kotte träff ute i solen?

Vad säger ni om en uteträff i solen  med kottarna. så man får se lite sötnosar? tex hagaparken i stockholm? Nu till helgen?

Annons:
almazs
2009-05-06 16:52
#1

ojoj vad mysigt det låter (: har ju dessvärre ingen kotte än men jag tycker ändå att det låter som en bra idé!

zickan
2009-05-06 17:27
#2

Jag tycker det ännu är för kallt på marken så jag hoppar denna gång.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Nininosen]
2009-05-06 23:40
#3

Om det blir sol kan det ju vara mysigt att ta med fika och så. Almazs kan ju komma och titta o se dom söta.

almazs
2009-05-07 00:17
#4

åh (: då får man väl hoppas att det blir bra väder till helgen.

zickan
2009-05-07 00:23
#5

luften kanske är varm. men akta kylan på marken

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-05-07 08:21
#6

det låter som en kanonbra ide…

jag kanske får hem en kotte till helgen men jag ska helt klart dubbelkolla allt

Annons:
FunkyShrimp
2009-05-07 15:48
#7

dock är det kanske inte smartaste att dra med en ny kotte ut på kotteträff direkt när den kommit hem till en^^

zickan
2009-05-07 16:04
#8

Nej du bör nog vänta innan du drar runt på en ny kotte. redan stressande att byta hem.

och tänk på att det ännu är kyligt på marken. även fuktigt nu när det regnat. så ta det försiktigt så ni inte gör kottarna sjuka. Skulle rekomendera att skjuta upp träffen tills det är 20 grader ute.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-05-07 20:18
#9

# det var därför jag skrev att jag får se… att det hänger på om den kommer eller inte

kommer den så kommer vi inte..den ska självklart få känna sig hemma innan

Tina-A
2009-05-21 01:15
#10

putt :) I början på juni kanske?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Grodan
2009-05-21 21:15
#11

hur gör man när man går på kotteträff? ska man tänka på något speciellt? finns det någon ohyra som kan smitta?

kan kottar träffa kottar de inte känner bara sådär?

om man släpper kottarna i en inhängnad el dyl, hur känner man igen sin kotte sen?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Nininosen]
2009-05-21 23:10
#12

om man inte känner igen sin kotte bör man nog inte gå på kotte träff. Slåppa dom i en inhängnad tror jag är lite onödigt.

Visst kan dom ha ohyra men jag tror ingen är så dum att man tar med en kotte med typ löss?

Kotte träff ser jag att alla tar med lite fika, typ knytis och sätter sig ute i solen och fikar och tittar på kottar? mvh

BlackWingedAngel
2009-05-21 23:17
#13

#12 Löss vet jag inget om men en vanlig igelkottsåkomma är ju svamp, och det är inte alltid så lätt att upptäcka. Risken är väl att någon tar med sig smittan utan att veta om det.

Annons:
zickan
2009-05-22 03:38
#14

jag vet inte. ser inge direkt kul med igelkott träff där man har med kottarna. De är ju inte direkt flockdjur som blir jätte glada över att få leka av sig med en annan. Mina är bara griniga om de är vakna på dagtid.
Är väl enklare att lämna kottarna hemma, fria från stress och låta dom sova som de ska på dagtid. Sedan träffa djurfolk istället och fika utan djur?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Nininosen]
2009-05-23 15:08
#15

nä då ska du ju inte gå på en kotte träff heller.

[Catteklina]
2009-05-23 18:57
#16

Vad får kotten för utbyte av resan merän stress?
 - Skoj? Umgänge?

-C

Grodan
2009-05-25 18:30
#17

hm, alltså… jag får inga sköna vibbar från dina svar, Nininosen… var det fel att fråga? är det fel av mig att vara nyfiken på hur en kotteträff går till? jag har ju inte den blekaste och säkert finns det flera med mig som undrar samma sak…

släppa ihop i en inhängnad fick jag från illerträffar då man gärna gör så, låter illrar träffas och busa… där har man faktiskt ibland svårt att se skillnad på illrarna och det har varit nära många gånger att folk gått hem med fel iller… Förvånad Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
2009-05-25 21:31
#18

muntra upp lite ninise och tänk  efter lite om det verkligen är rätt mot igelkottarna eller om det bara är du som vill ha en träff. varför inte bara en picknik i det gröna utan igelkottar.Det är väl lika trevligt det?

lite fakta du bör tänka på.

* igelkottar är natt djur

* de är inte flockdjur.

* lätt stressade och kan bli lätt åksjuka

* Känsliga för kyla i marken

* kan vi tillräkligt om sjukdomar om våra kottar att vi bör låta en större del ha när kontakt med varandra.

* kan du se skillnaden på din igelkott och en annan samma kön samma färg, samma vikt?. jag har två som inte ens är samma färg. ena cinnicot andra apricot. Och jag kan knappt se skillnad på dom.
Som grodan säger ovan. Det har nästan hänt på flera träffar med flera olika djur.
min kompis kan inte se skillnaden mellan sin hund och sin hunds syster genom bara att titta på dom. under för snabb hemgång har fel hund följt med hem.

Så varför ska du ha med kottar. Varför tar vi inte en träff och pratar kotte istället. Kan bli lika trevligt med en kanske kubb match, picknik eller vad som med kotte intresserade.
Kan byta info, snacka om samma intressen osv

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

BlackWingedAngel
2009-05-26 02:48
#19

Jag har en teori om att eftersom vi har så pass ovanliga husdjur så ser man nästan aldrig någon annan igelkott än sin egen. Det tror jag kan vara en anledning till att folk så gärna vill ha med sig igelkottarna på träff. Jag förstår nyfikenheten, men man måste också minnas att man gör det för sig själv i så fall.

zickan
2009-05-26 03:11
#20

#19 jo precis. eller ha en träff hemma hos någon som har kottar och denne får visa up sina inget mer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
[Nininosen]
2009-05-27 01:11
#21

Jag håller med om stjärnorna, men då tycker jag att vi tar bort den här tråden, kan nån göra det?

Grodan
2009-05-28 01:28
#22

Jag tycker det är en bra diskussion.

Ta mig som inga kottar har. Klart jag skulle vilja få chans att träffa några! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
2009-05-28 01:52
#23

#22 du får komma hit :-P

Men en träff kan vi väl planera ändå? Lite picknik utan kottar? Är väl kul att träffa och prata med folk. Spela lite kubb i en park.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: