Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1591 ggr
MrMe
4/23/09, 1:40 AM

Höga kanter?

Alltså nu undrar jag.. Jag har ibland min kotte i sängen eller soffan för att umgås, när han sedan fått nog av myset och ska springa iväg så verkar han inte fatta att det finns en kant och att han inte kan gå utför denna. Han känner efter lite försiktigt och tar sedan steget ut(jag är ju medveten om detta så lägger därför nåt mjukt för honom att landa på). Lite väl överdriven fråga men hur överlever dom i naturen när de inte verkar förstå att kanter är farliga? Isåfall måste ju igelkotten vara smått utrotningshotad om de hela tiden faller från höga höjder. Eller är det bara min kotte som är dumdristig och korkad?

Annons:
Grodan
4/23/09, 2:17 AM
#1

Det var en intressant fråga. Jag undrar detsamma. Skrattande

Jag vet ju att kottar är så pass dumma att de låter sig bli överkörda av bilar… Foten i munnen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
4/23/09, 2:28 AM
#2

Väldigt intressant fråga. Här är det en massa vatten med en kanal. kanalen har hötga sidor. Går den dit är det ju plask.
Hur tusan tar den sig upp ur vattnet. Hur tålig är egentligen en igelkott med fall?.
Hur hög höjd är rent av skadligt?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
4/23/09, 2:29 AM
#3

#1 borde det inte mer vara, dumma människor som kör över kottar?.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Nininosen]
4/23/09, 10:44 AM
#4

det har bare skett en gång då min ene tjej flydde från min syster när vi satt på golvet. Men hon rullade ihop sig i luften och värkade inte tagit någon skada. men annars går mina inte över kanten till soffan.

FunkyShrimp
4/23/09, 12:49 PM
#5

#1 Igelkottars försvarssystem är att rulla ihop sig när det kommer en fara, därav att det är många igelkottar som blir påkörda.
Så dumma är dom inte, dom försvarar sig bara.

#0 Du kanske inte ska ha kotten i sängen och soffan om du vet att den kommer att trilla ner över kanten. Jag har alltid koll på mina kottar om de är i sängen så att de inte faller ur. Det kan faktiskt gå riktigt illa.
Så jag tipsar att du inte har kotten där eller håller den under uppsikt.

MrMe
4/23/09, 3:55 PM
#6

Jo, självklart har jag ju han vanligtvis under uppsikt, men tack för tipset…

Men frågan kvarstår.. Hur gör de då i naturen? Där finns ju ingen som har koll på dem..

Annons:
Linda-J
5/2/09, 12:11 AM
#7

bra fråga… jag vill tro att det har med deras balanssinne att göra….ska kolla upp det lite mer åt dig

Upp till toppen
Annons: