Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 2959 ggr
[Nininosen]
2009-04-18 13:36

Biten?

Bara kom och tänka på det i går kväll över middagen. Jag eller min familj har aldrig blivigt bitna av våra kottar. Har ni det?

Annons:
ParaKiss
2009-04-18 13:39
#1

Jag har aldrig. Men tror det var nära en gång. Men jag va trött. o jag tror jag överaskade han lite. det var mitt inatten o jag skulle lyfta ner han på golvet. jag var alldelse nyvaken o flummade halft i natten.. :P Eller om han bara var på väg till o bli en boll. men man vet aldrig ^^

Linda-J
2009-04-18 18:31
#2

jag har inte heller blivit biten!!

ParaKiss
2009-04-18 18:35
#3

Enda som hänt mig med som gör ont med kottarna är alla dessa taggar. ex när man badar dom så svider det så mkt efter ett tag ^^ men taggar är såklart något man får räkna med kottarna ^^

Linda-J
2009-04-18 18:39
#4

# håller med, men blir van efter ett tag som man känner inte taggarna lika mycket som man gjorde i början tycker jag

ParaKiss
2009-04-18 18:58
#5

tror man lär sig hur man ska hantera dessa taggar så att det gör mindre ont ^^

Linda-J
2009-04-18 19:25
#6

#5 det har du så rätt i Flört

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
zickan
2009-04-18 23:54
#8

Je jag har aldrig blivit biten av någon igelkott. Men det kommer nog.
Och nu räknar jag inte med lite små snällt naffsande i fötterna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-04-19 10:07
#9

#8 tycker din kotte att dina fötter smakar bra Tungan ute

zickan
2009-04-19 15:27
#10

Nej de är lite små mammiga. Behöver få lite uppmärksamhet så ser de till att få det med. Slickar/naffsar de inte i fötterna så buffar de på en

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FunkyShrimp
2009-04-19 20:28
#11

jo jag har blivit biten 3ggr. men en av gångerna är förståerligt, Lillemor hade vart hos veten och jag hade tagit upp henne en massa ggr.

Men hon har aldrig bitit till hårt, mest bara markerat.

zickan
2009-05-16 14:58
#12

Jag blev biten i går. Inte så hårt. Tjejen sa ifrån att hon verkligen inte ville bada.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zsarorna
2009-05-18 01:55
#13

aldrig :)

Annons:
Beata Nilsson
2009-08-25 01:06
#14

Jag har blivit biten hur många gånger som helst, jag börjar tro att min Kotte ser jääättedåligt. Nyss bet han mig i fotleden där strumpan slutar. Han har även bitit mig i handleden. Och det är inte ett aggressivt beteende, han känner sig för om det är ätbart. Att gå barfota här hemma är det inte tal om. Det var ju inte direkt så här jag hade tänkt mig… Tänk om han har nedsatt syn eller är blind på ett öga? Kan det bli bättre när han blir äldre och lär sig vad som är ätbart eller inte?

Sötaste plutten i världen är han i alla fall…

Mikaela_B
2009-08-27 19:22
#15

Jag har blivit biten, dock aldrig av mina egna utan enbart av igelkottar som kommit in för omplacering, och majoriteten av alla ggr av egyptisk långörade igelkottar. Både i fingara och i tår, och aaaaaaaj!!!! va ont det gör…

Blev biten så allvarligt en gång i fingret att igelkotten inte släppte utan fortsatte bita ju mer man försökte få loss den, till slut hörde man bara hur det knackade när han träffade benet i fingret och bet rätt igenom… mumms verkligen….

Fördelen för mig är att jag är härdad efter alla år med råttor och arbeten på zooaffär med möss,råttor,galna hamstrar mm så jag har inte ens reflexen kvar att dra bort fingret när något biter i det :P

#14 gällande din igelkott, alla igelkottar har dålig syn, dom använder sig av luktsinnet och hörseln mest, och om det är en unge, så är det lite förstårligt med, dom vill smaka och testa på allt som finns i närheten, naglar, fingertoppar, tår, hälen, ja you name it. Allt måste ju undersökas som kommer i dess väg när man är ute och spatserar i sitt hem =)

www.blueberryhedgehogs.com

Tina-A
2009-08-28 01:09
#16

Jag har aldrig blivit biten, men nafsad i tån 1 gång. Gjorde dock inte ont

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: