Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1775 ggr
BlackWingedAngel
4/23/09, 3:57 AM

Flytande kotte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visste ni att igelkottar kan flyta som en liten båt om de rullar ihop sig i vattnet? Jag fick lära mig detta i helgen som gick.

Min syster har skaffat en igelkott hon också nu och i lördags badade vi honom och klippte klorna. Det samlades dock lite vatten på magen när han rullade ihop sig sådär, så när han böjde ner huvudet mot magen så fick han vatten i nosen. *ler*

Annons:
[Nininosen]
4/23/09, 10:41 AM
#1

Haha, jorå min atre brukar flyta runnt i badkaret när dom har lortat ner sig. Jätte gulligt.

FunkyShrimp
4/23/09, 12:46 PM
#2

söt bild^^

men man ska dock inte ha såpass mycket vatten när man badar dom att de inte kan stå själva.

MrMe
4/23/09, 3:56 PM
#3

#2 Skulle precis säga det..

BlackWingedAngel
4/23/09, 5:36 PM
#4

Han når att stå där också, men han ville inte vara vänd åt det hållet Han tyckte bättre om att leka båt.

MrMe
4/24/09, 9:39 AM
#6

Nä, inte det klippet igen!

Annons:
BlackWingedAngel
4/24/09, 5:19 PM
#7

#6 Jag säger detsamma: Inte det klippet igen!

Jag förstår överhuvudtaget inte vad den gjorde i mitt inlägg. Det finns redan inne på forumet för den som vill se en igelkott simma för sitt liv.

Den har inte heller någon relevans med bilden som jag la upp, för att visa hur sött tjurig min systers kotte blev när han var tvungen att tvätta sig. Min egen kotte har aldrig rullat ihop sig så i vattnet så jag tycker det var intressant att se. Tänkte att några här inne kanske tyckte det samma eller hade kottar som gjorde likadant.

Så jag tycker varken att det finns någon poäng med att rätta fel som inte är gjorda eller att länka til filmer där djur plågas, som om det skulle ha något samband. Om det var några oklarheter kring fotot är det ju bara att fråga, eller hur?!

toveb
4/24/09, 10:36 PM
#8

Ledsen om jag sårade någon,det var absolut inte min mening….Har dock aldrig sett en video här någon gång..kanske jag inte hittar så bra här.

Tyckte inte att den såg såå lidande ut.Men..den flöt. ;-)

De kottar som ogillat behandling från människa/eller annat djur,som jag sett har huggit/bitit,fällt taggar,skrikit ihållande högt,rullat hårt ihop sig,tex.De har mao visat sitt ogillande högt och tydligt.(På tex.U-tube och vid veterinärbesök)..Men jag föder ju bara upp långöron,och de tillhör nog ett tuffare och mer egoistiskt släkte.

BlackWingedAngel
4/25/09, 3:48 AM
#9

#8 Det kanske inte var menat illa, men jag tror att de flesta här inne, precis som jag uppfattar att igelkotten i filmen paddlar för allt vad den förmår i hopp om att komma upp. Den har dessutom ganska begränsad rörelseförmåga med tanke på sin storlek. (Vilket gör att den inte heller kan rulla ihop sig lika lätt.) Så den filmen har väckt en del åsikter här förut.

FunkyShrimp
4/27/09, 6:05 PM
#10

Det klippet är fan riktigt hemskt. Var det inte nån härinne som anmälde den? Bad youtube ta bort den?

Linda-J
5/2/09, 12:08 AM
#11

söt bild… men det där klippen på youtube borde tas bort!!!Gråter

Upp till toppen
Annons: