Allmänt

Egyptisk + afrikansk

2009-05-11 14:35 #0 av: ParaKiss

Kan man ha långörad + afrikansk tsm? låta dom gå ihop. Fast det är en väldigt stor yta att springa på? Eller blire bara bråk? Och båda är hanar.

mvh
Stupid Bitch

Anmäl
2009-05-13 00:18 #1 av: Grodan

Spännande frågeställning. SkrattandeTyvärr kan jag inte hjälpa till med svar... Rynkar på näsan

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2009-05-13 00:44 #2 av: ParaKiss

mjo =) blev lite nyfiken på dom egyptiska mer o mer. men eftersom jag har en afrikansk redan så tänkte jag att innan jag går in mera på nyfikenhet tanken så läre jag kolla upp den saken så att den är avklarad ^^

mvh
Stupid Bitch

Anmäl
2009-05-13 01:27 #3 av: Grodan

men kottar är ju ensamdjur står det överallt där jag läser, så hur väl stämmer det?

Anmäl
2009-05-13 11:21 #4 av: ParaKiss

mjo dom är ju det

mvh
Stupid Bitch

Anmäl
2009-05-13 11:49 #5 av: ParaKiss

Kan man ha afrikansk hane och en egyptisk hona? eller ser dom varann som parningssyfte? bråk? eller kanske dom inte bryr sig något om varann?

mvh
Stupid Bitch

Anmäl
2009-05-13 14:17 #6 av: BlackWingedAngel

#3 Igelkottar är ju solitärdjur i det vilda, vilket gör att det inte är nödvändigt att ha dem tillsammans med någon annan. Däremot går det ofta bra att sätta ihop flera av samma kön.

Vet inte hur man gör med olika sorter dock. Men Mikaela hade väl en egyptisk också? Hon kanske kan svara på om man håller dem tillsammans.?

Anmäl
2009-05-13 22:04 #7 av: Grodan

#6 Mikaela är inte här så ofta längre, om alls...

Hur gör man när man sätter ihop en flock kottar av samma kön? Ska man ha någon introduktionstid, neutral plats el dyl?

Anmäl
2009-05-14 02:14 #8 av: BlackWingedAngel

#7 Min och min systers igelkottar umgås utan problem, men de umgås alltid under vår uppsikt. Vi låter dem vakna på olika ställen i rummet och sedan uppsöker de varandra. Men eftersom de inte går ihop jämt så hade det aldrig gått om man behövde någon längre introduktionstid.

Jag kan tänka mig att det kan behövas dock, om man skulle sätta ihop djur permanent, bara för att vara säker på att de klarar av att umgås hela tiden utan uppsikt.

Anmäl
2009-05-25 18:32 #9 av: Grodan

Är de väldigt revirhävdande, kottar?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.