Annons:
Etikettfoder
Läst 1517 ggr
Linda-J
4/18/09, 11:33 AM

Vart handlar ni ert foder och tillbehör?

Vart burikar ni vända er när ni skall handla till er kotte?

insekter m.m borde bli zoobutik men foder m.m vart handlar ni det?

Annons:
[Nininosen]
4/18/09, 2:18 PM
#1

Bromma zoo

toveb
4/18/09, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi missar inga reptilmässor,

och betalar glatt medlemskapet för att kunna komma in gratis.Sedan ringer eller messar jag min in beställning till Moströms,

och hämtar,och givetvis kollar jag runt och köper reptilvärmemattor,som är minst lika viktiga att ha.

Helt andra priser än på djuraffärer,och de går fint att förvara nederst i kylskåpet,bara du matar dem med äpplen och tex musli/havregryn/bröd.

Syrsorna förvarar och sköter du omi en pet-box.

www.mostromsreptilfoder.se/

Går även att beställa paket direkt hem.Då tillkommer frakten.

http://www.geckoguiden.com/ce.htm har adressen till cricketexpress  i Göteborgstrakten är bra också.

Hill´s torrfoder för kattungar på djuraffär givetvis.Finns 2 kg för 280 kr eller 10 kgs för ca 700 nå´t.De har även bra små kvalitetsburkar med kattmat.Fryst majs och ärtor på Ica.

Mvh Toyo på zoonen(Tove)

Linda-J
4/18/09, 6:21 PM
#3

jättebra tips!!

Det är inte många zoobutiker som har bra "kottartiklar" som hunder och katter har så det är bra med mera tips så alla som vill skaffa kottar har en god start!

vad går bra att förvara nederst i kylskåpet toveB Tungan uteFlört

zickan
4/18/09, 11:59 PM
#4

Moströmsreptilfoder. Men jag missar ytterst sällan en mässa. Börjar dock ge upp dom som är nere i skåne. Börjar bli dyrt att åka.

Ja mask är underbart i det fallet. De måste förvaras kallt för att inte kläckas från larv till bagge.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
4/19/09, 10:04 AM
#5

man trodde att det var mycket om själva kotten, men sedan kommer man till maten Tungan ute

toveb
4/19/09, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mjölmask,zophobas..förvaras bra i kylskåp,längst nere..ett bra tag.I plastburkar med ett större hål i locket.Fd godisburkar använder jag,Moströms levererar i dem.

På bilden fångar kottan svenska syrsor på ängen,en midsommardag,för 3år sedan,suverän snabb jägare,rolig att iakta..och hittar givetvis massor med hjortbajs,som hon spottar upp på ryggen.Lycklig igelkott,som sprang efter husses röst,så fort han ropade på henne.

Annons:
zickan
4/19/09, 3:30 PM
#7

Haha.. då ska du testa att försöka ha endast barf till iller och hund ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
5/3/09, 10:40 AM
#8

vilken underbar bild!!!!

Kottar i det vilda brukar tvätta sig men bajs eller hur?

zickan
5/4/09, 1:42 AM
#9

åhh.. underbar bild.. härligt att se djur i naturlig miljö :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: