Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1521 ggr
Linda-J
2009-04-15 21:01

Varför skaffar man en igelkott?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra kära husdjur

Varför väljer man en kotte som husdjur?

Jag kan bara svara på varför jag valde att skaffa en kotte. Det hela började 2007 då jag satt och titta på en annons sida som har nämnts några tillfäller i detta forum och är en av de kändaste med skulle jag tro. Jag såg att det fanns en afrikans pygmeigelkott till salu och valde att köpa honom. Han bar blivit en kär medlem i familjen och tycker om att springa runt och leka med barnen bilar…. i början fick man hålla koll så att kotten inte åt däcken och hålla undan alla små saker med det går jättrebra då alla har lärt sig att leva med kotten nu.

Maten var det lite problem med då syrsorna till ödlorna var bara att lägga ner i terrariet med men maten till kotten är lite "jobbigare" då det är en blandat kost med mycket små kryp. Det är inget husdjur man sitter och gosar med som en katt men den är snarlik som en katt med tanke på att man behöver låda, leksaker, kattmat m.m
Jag personligen har ingen bur till min kotte då han har valt ut en hörna som han själv har bäddat till. Jag har inget koppel till min igelkott då det inte är att rekomendera, om man vill ha dem ute så får man skaffa sig en tillfällig utebur MEN bara under sommaren då de inte tycker om minusgrader….. Man bör ha runt 22 grader hela tiden.

Om du har funderingar kring Igelkottar så är detta rätt forum för dig.

Jag och alla här inne önksar dig varmt välkommen med alla frågor och funderingar

mvh

Linda

Annons:
FunkyShrimp
2009-04-23 20:36
#1

du måste hänvisa till vart bilden är lånad ifrån om du ska publicera den i en annons.

Man får inte ta bilder hursom^^

Linda-J
2009-04-27 09:01
#2

bilden kommer ifrån http://www.sxc.hu/category/1293

zickan
2009-05-01 02:15
#3

Man gillar att stå på huvudet över en knöl i mattan mitt i natten på väg till toan :-P. För att sedan missa att den ligger nedanför fötterna när man ställer sig upp och stöta till en vass taggboll som bara ville säga hej.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Linda-J
2009-05-02 00:07
#4

hihi låter lite roligt ju Flört

min springer som tur är på undervåningen så vi har det fritt här uppe

Linnea
2009-09-02 12:58
#5

trodde inte man fick ha igelkottar som husdjur

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

FunkyShrimp
2009-09-02 13:00
#6

man får inte ha svenska igelkottar nej.
men tamigelkott får man ha, som den här sajten handlar om. Afrikanska pygméigelkottar och egyptiska långörade.

Annons:
Linnea
2009-09-02 13:02
#7

#6 hrm okej då fattar jag

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

FunkyShrimp
2009-09-02 13:04
#8

Cool

Grodan
2009-09-02 20:02
#9

#1 fast just dessa bilder är sådana som du kan ta hursom…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
2009-09-02 20:31
#10

#9 finns det ens bilder man får ta hursom?
så vitt jag vet måste man ange källa till alla bilder man lånar.

Grodan
2009-09-02 23:38
#11

jupp, det finns


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tina-A
2009-09-07 23:22
#12

#10: Det finns "fotobanker" på internet där det finns bilder som du får ta utan att fråga.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: