Annons:
Etikettfoder
Läst 1352 ggr
almazs
5/13/09, 7:01 PM

Det där med levande mat...

Som titeln lyder. Igelkotten ska ju ha sina ransoner av syrsor, mjöllarver, pinkisar, zophobas osv, men hur förvarar och ger man dem? När de är döda är det ju ganska enkelt, då köper man väl på burk och bara plockar ut? men när det kommer till levande… Vet ett ställe i stockholm inne i stan där de säljer levande insekter, hur får man dem (i förpackning dvs), hur förvarar man dem och ger dem? För man vill ju inte ha en massa äckelpäckel insekter krypande på golvet, men det är ju intressant att ge levande så därför är det bra att veta. Så, någon som har svar på mina frågor? :D

Annons:
FunkyShrimp
5/13/09, 7:09 PM
#1

finns många affärer i sthlm som har levande :)

Man kan ha dom i snusdosor, burkar, petboxar.

jag har en jättebra plast"skål" men en böjd kant som man kan ta av och på, den är köpt på reptilmässa så den är gjord för att insekter inte ska kunna ta sig ut.
Annars skålar med lite högre kant.
Eller ge dom direkt om de nappar på det^^

almazs
5/13/09, 7:21 PM
#2

jo, du har nog sagt det i nån tidigare tråd. ;) lite synd att jag då inte har nån sån skål.

men hur många insekter köper du åt gången då? kanske bara några stycken iofs? ^^

men hur matar du din kotte med dem, liksom, bara plockar upp, pincett osv?

FunkyShrimp
5/13/09, 7:31 PM
#3

tja, senast köpte jag rätt mkt mjölmaskar, men alla dog efter typ 3 dar :S av nån jäkla anledning. ska ringa och klaga till djuraffärn..

men 100 stycken typ. och zoofobas blir det ju rätt mycket mindre av.

Men bäst att testa först ifall kotten äter det eller inte, och vad de äter av allt. Min ena vill inte äta insekter, men hon äter pinkies. Min andra älskar insekter men vill inte ha pinkies^^ så jag köper ju insekter till en kotte då.

Jag tar med sked och slevar upp lite larver^^ haha. lägger allt i min smarta skål :P ibland kan hon få direkt ut skeden med, men hon är så ivrig med att käka upp dom så hon kan råka bita i skeden istället. Men brukar köra på skålen.

almazs
5/13/09, 7:59 PM
#4

Haha okej. man vill ju inte att de ska krypa/hoppa iväg.

så insekterna lever… hur länge utan mat? (:

Tina-A
5/23/09, 1:01 AM
#5

putt ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: