Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1123 ggr
almazs
4/22/09, 9:58 PM

Släckt på dagen?

Okej, visste inte riktigt var jag skulle skriva det här, men det är så att jag undrar. Igelkottar är ju ljusskänsliga, bör man då dra ner rullgardinen, släcka, föra igen persiennerna etc på dagen när man är borta? eller spelar det nån roll när igelkotten ändå sover? väcks den av solljuset eller är det inte så farligt? 

mvh (:

Annons:
FunkyShrimp
4/22/09, 10:34 PM
#1

Igelkottar sover ju när de är ljust. De lägger sig på ett ställe och somnar tills det blir mörkt och då kommer de fram.

Man behöver inte dra ner rullgardiner osv när man lämnar hemmet, det blir ju ändå mörkt på kvällen sen o det är då de går upp :)

De väcks inte av solljuset, dom sover som stockar!^^ Dom väljer ju att sova på en plats där det är mörkt.

almazs
4/22/09, 10:36 PM
#2

haha, det har du ju rätt i (: tack!

FunkyShrimp
4/22/09, 10:36 PM
#3

hehe :D

Linda-J
5/2/09, 12:13 AM
#4

de kryper som sagt in i en mörkare vrå så jag brukat inte göra så mycket ansträngningar om att det skall  vara mörkt

nu bor min kotte under trappan med där det är lite mörkare i och för sig…. men deras instinkt är att det skall vara mörkt om kring dem så låt dem bara ha möjligheten att ha ett mörkt kryp in så kommer du att få en glad kotte Skrattande

almazs
5/3/09, 6:03 AM
#5

okej, tack så mycket för massa vänliga svar Skrattande

Linda-J
5/3/09, 10:31 AM
#6

det är därför vi är här Flört 

ingen fråga är konstig eller dum. Det är svaren på frågorna som gör dig till en bra ägare för ingen av oss är 100% experter och det är bara bra att få nya ideer och tips som gör vardagen roligare och enklare för alla kottar.

Kom gärna med nya frågor

mvh

Linda

Annons:
Beata Nilsson
7/3/09, 6:29 PM
#7

Jag undrar hur länge igelkottarna är vakna respektive sover, på ett ungefär. Vaknar de vid 20-21 på kvällen och är vakna till tidig morgon?

Störs man inte av dem när man själv ska sova?

almazs
7/11/09, 9:00 PM
#8

första frågan överlåter jag till nån annan som har en igelkott, men om du störs beror väl på om du själv är lättväckt eller har svårt att sova eller sånt.

Upp till toppen
Annons: