Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 2130 ggr
FunkyShrimp
5/9/09, 5:19 PM

Piper

Hej!

Jag tror det bara är min ena, Zaita, som piper!

Jag brukar vakna av det på nätterna ibland (har blivit lite mer nu, men inte hållt på särskilt länge). När jag hör att det piper så går och kollar vad de har för sig. De är alltid tillsammans, antingen står de vid gardinen eller så ligger de och "sover".

Har kollat många ggr på tassar, huvud osv om de bråkat eftersom det pips^^ men nej, inte ett endaste sår någonstans.

Imorse pep det så jag petade på tröjan där de sov, då bollade bägge upp sig samtidigt, fick känslan av att jag väckte dom.

Om jag tar bort nån av dom så springer de alltid tillbaka till varann och lägger sig för att sova. Men det fortsätter pipas till och från.

Jag håller/plockar upp dom i dom nån/några ggr om dagen och jag märker ingenting annorlunda med dom. Lika pigga och allt.

Har även stannat kvar för att se vad de gör när de piper. Lillemor gick runt Zaita lite och "bökade" litegrann (knappt någonting), men inga taggar ut alls eller så. Men Zaita pep och jag fattar bara inte vad det är! ;O

Har någon av era kottar pipit? :S Jag vet verkligen inte vad detta är för betéende. Dom mår ju inte dåligt fysiskt, och eftersom dom alltid typ är med varann kan jag inte tro att de ogillar varann heller.

Lillemor har aldrig taggarna utåt och knuffar inte på henne eller så. Men Zaita kan göra det när Lillemor kommer för att sova intill henne. Men det är inte alls mycket eftersom de snart lagt sig bredvid varann och somnar.

Nån som kan försöka lista ut vad det kan betyda? :P
Har ju läst om olika läten som igelkottar gör, men aldrig att de piper.

Annons:
toveb
5/9/09, 6:11 PM
#1

Har en unge från sista kullen 21 febr ,som piper ofta.

Det låter hjärtskärrande,men ingen gör heller honom illa.

När jag sysselsätter honom slutar han,jag har en känsla av att han har tråkigt.

Han verkar känsligare och nyfiknare än de andra,liksom mer medveten om att ta kontakt,reser inte taggarna alls,får en känsla av att han skulle kunna lära sig väldigt mycket,om man bara hängav sig till det.

FunkyShrimp
5/9/09, 6:21 PM
#2

Aah, en till iallafall som har hört det :D

Ja det låter ju som att de lider typ! ;O

Men gud va mysig han låter! :)
har du fått din nya kull nu eller är han från kullen som det låg en blocketannons på?

Jag mejlade dig ang. dina kottar och du ringde upp mig sen om du minns :) dock har jag haft en maaassa o göra (och har det fortfarande) så jag har inte hunnit kontakta dig än ;O

Får man fortfarande komma förbi någon dag och kika på kottarna? :)

toveb
5/9/09, 6:29 PM
#3

De är ute på gården i helgen..så helt ok ..

Ring innan.

FunkyShrimp
5/9/09, 6:31 PM
#4

okidok^^

kanske kan ta en sväng imorrn då :) jag hör av mig!

Zsarorna
5/9/09, 11:56 PM
#5

undra om det är en hej-vi-är-fler-den-en-grej för martin låter aldrig!

Inte ens det där söta kvittret som nämnts i tidigare inlägg^^

[Nininosen]
5/10/09, 3:43 PM
#6

Min flisan piper hejvillt när hon busar med en kotte komis. Någon form av lek skulle jag tro.. här iaf.

Annons:
Upp till toppen
Annons: