Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 856 ggr
MrMe
2009-06-01 00:29

Hjälp! Hur klippa små spralliga klor?

Nu behöver jag verkligen hjälp här! Mitt problem är samma som för de flesta, det handlar om kloklippning. 

Min kotte gillar det verkligen inte så därför brukar jag passa på när jag badar honom. Dock har jag ändå problem med det! Han sprattlar och håller på, så pass att kloklippningen blir ett problem. Att alla klorna blir klippta varje gång är ovanligt, utan tar de jag får tag på.

Jag badade honom precis och ser att framfotsklorna inte ser vackra ut. Men vad ska man göra, får ju inte tag på dem?

Vet att detta är ett problem för många och vet också om alternativa metoder som ex sandpapper i hjulet osv. Dock verkar det finnas fler nackdelar än fördelar med detta. 

Ska man ta honom till en vet.? Fler i liknande situation? Hur brukar ni göra när ni inte får tag på de små klorna? Hur mycket lider han egentligen av halvdant klippta klor? Tack för svar…

Annons:
igelkottenozzy
2009-06-01 09:24
#1

Man måste verkligen klippa klorna annars kan dom börja snurra sig eller gå av osv, jag brukar erbjuda Ozzy mat, tex muspinkis, larv eller annat samtidigt som jag klipper en tass i taget.

Då är han helt fokuserad på maten och man kan lätt klippa klorna. Håll inte för hårt i tassen då kotten gärna sprattlar och vill ha bort dig. :)

Zsarorna
2009-06-01 15:34
#2

1# smart!

Det kan vara en tanke att göra det när kotten går upp…alltså inte att du väcker h*n för då är de ju en aning sura ;) Fast du kanske redan gör det "på deras tid" ett tips ialla fall

Lycka till

Upp till toppen
Annons: