Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1018 ggr
Tina-A
2009-05-28 02:51

Kottaägare :))

Hej alla! Nu har lilla Martin bott hos mig i dryga 24 timmar. Än så länge går allt jättebra :) Han är superfin, söt och min hund bara äääälskar honom ;-) Martin bryr sig inte så mycket om hunden vilket är jätteskönt!

Är ju pälsdjurallergiker men än så länge har jag inte känt av någonting alls :)

Idag fick också Martin smaka en syrsa och jag har klurat lite på hur man ska ge dom utan att dom rymmer. Min systers kille tog upp syrsan med pincett och skadade den en hel del vilket gjorde att den snarare haltade fram så vi släppte den på golvet. Martin blev överlycklig, jagade den lite och sedan mumsade i sin den med god aptit :)

Men! När min systers kille inte är här… :P Hur ska jag göra?? Är det någon som har något bra förslag? Jag har tänkt på det länge.. Jag vill verkligen inte ha en lös syrsa och jag är ganska rädd för dom. Zoophoasarna och mjölmaskarna är verkligen inga problem, men just syrsorna freakar ut mig lite. Någon som har ett förslag? Mottages tacksamt :)

Ville bara skriva av mig lite! Martin är hur gullig som hälst. Ska lägga in bilder senare också så ni får se honom!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Zsarorna
2009-05-28 10:07
#1

Åååh va underbart att höra! Är så glad att det går bra! Hälsa lillkillen från oss. Och du? Modigt med syrsorna…Här blev det bara zoophoboas :P

Christiaan
2009-05-28 10:25
#2

vad glad jag blir att Martin fått ett nytt hem  :)

Lycka till!!! :)

Grodan
2009-05-29 16:54
#3

*ryser lite* jag skulle verkligen inte kunna mata med syrsor - de är för lika kackerlackor…

*nä, ryser nu faktiskt ganska mycket* iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zsarorna
2009-05-30 01:04
#4

hmm…har verlkligen funderat på det där…det är väl det här med att skada dem då som är verkar funka, fast är det till och med jobbigt att röra vid dem så blir det ju svårt

Det  finns väl döda syrsor man kan köpa på burk har jag för mig att jag sett, men då försvinner ju iofs deras lust att jaga. Hm..

Kom igen nu gott folk, några ideer?

Är syrsorna snabba?

Kanske fungerar att fråga på typ exotiska djur iFokus och reptil i fokus om det ser dött ut här? ;)

Lycka till i alla fall!

Tina-A
2009-05-31 00:13
#5

Usch ja, dom är jättesnabba. Han fick en annan syrsa vid ett senare tillfälle, då var också min hund med i köket. Syrsan löpte amok vilket jag tyckte var jätteäckligt. Martin såg väl knappt vad som hände, men det gjorde min hund må ni tro! Oj, oj, oj vad spännande med en syrsa tyckte han. Han gick och bet i den? eller nånting, syrsan slutade röra sig. Så sa jag nej och hunden släppte och syrsan låg kvar orörlig på rygg. Martin var lika förtjust ändå när han väl åt den sen!
Så man kanske ska ha hunden som gör förjobbet och skicka på Martin senare .. ;)

Nej men.. En skål eller nåt kanske. Men det är svårt :/ Tips?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zsarorna
2009-05-31 01:39
#6

5# haha usch, men det är ju skitbra med en liten hund som torterar dem lite haha

lycka till

Annons:
Upp till toppen
Annons: