Annons:
Etikettallmänt
Läst 1143 ggr
sanna82
2009-06-10 00:33

Tips på litteratur?

Hej

Skulle gärna vilja ha lite tips på böcker om tamigelkotten. Har köpt en på engelska men undrar om det finns någon bra svensk bok? Även tips på bra engelska böcker är välkomna.

Tack på förhand!

Mvh Susanna

Be a rainbow in someones cloud

Annons:
Grodan
2009-06-10 16:19
#1

Inte vad jag vet. Man kan be ICA förlaget att översätta någon engelsk eller tysk bok. Det finns mängder med böcker om tamigelkott på engelska och tyska.

Om jag hade ork skulle jag kunna tänka mig att skriva en bok om kottar, men jag skulle då behöva lägga ner mkt tid på studiebesök, intervjuer och läsa många böcker på eng/tyska… och det skulle ta flera åååååååår… men det skulle nog vara kul!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
2009-06-10 21:33
#2

Precis som Grodan säger, det finns hur mycket böker på främst engelska men också många bra som är på tyska.

Här har du en lista på lite böcker som är intressanta att läsa
enligt mig iallafall. Men jag tycker de mesta ang igelkottar är intressant och alltid läsvärt iallafall en gång :D

*The Guide to Owning an African Pygmy Hedgehog
* The Hedgehog (Happy Healthy Pet)
*Caring for Your Hedgehog
* African pygmy hedgehog New pet

Somliga av böckerna är äldre, men det är iallafall några tips som jag kan komma på nu på rak hand =)

Svenska böcker är lite svårare att få tag på. Har länge funderat på att skriva en själv, och började lite för 6 månader sedan, men det är så otroligt mycket som man vill ha med och så lite man egentligen vet även om man kan mycket så det är otroligt svårt!

Så precis som Grodan säger, de skulle ta år att få den gjord, om man verkligen inte vet vad man sysslar med och lägger ner tid och själ på det hela :D Men kul hade  det vart!

www.blueberryhedgehogs.com

Grodan
2009-06-11 00:11
#3

#2 tycker du ska fortsätta på din bok! du kan låta kotteägare o kotteuppfödare läsa den under tidens gång och komma med tips - så gjorde jag med min råttbok… det var jättekul och folk tycker om att få påverka!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: