Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 965 ggr
Grodan
2009-05-30 04:12

Gå till veterinären

Hur är det att gå till veterinären med sin tamigelkott? Får man ett bra bemötande? Blir behandlingarna bra?

Hur duktiga är veterinärer på tamigelkottar?

Finns det någon veterinär som har mer kottexpertis än andra som man kan hänvisa sin veterinär till, vid problem med behandling och diagnos?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
FunkyShrimp
2009-05-30 06:39
#1

Hehe^^ dom tycker det är rätt kul då dom aldrig sett en tamigelkott förut (inte alla, men nästan). Jag har alltid fått bra bemötande, men dock en av gångerna var det väldigt dåligt utförande av det som skulle hjälpas med… okunnig kärring. sry språket, men hon skar min kotte i tassen och sa "oj, nu skar jag henne visst i tassen!" och struntade i det sen. Lillemor hade jätteont =( och det blödde.

Knappt några kliniker har ju haft igelkott, så inte så många med andra ord. Vet roslagstull i sthlm som har haft några kottar inne, inte så många dock. Och det är mkt dyrare där än på andra ställen. (som hade kunnart göra samma sak, bara att de inte kan säga att de haft igelkott innan).

elvissspringsteen1
2009-06-06 18:20
#2

jag skulle in å röntga min lilla killes framben. och då fick jag hela röntgen å alla bilder å allt gratis. pga att dom absolut ville veta själva vad som va fel å hur de såg ut. Så bara för att dom så gärna ville veta fick ja de gratis.:)

Mikaela_B
2009-06-10 00:24
#3

De flesta veterinärer har mycket bra bemötande tycker jag, då igelkottar är ett ovanligt djur och dom sällan ser några, många vet ju inte om att dom finns än! Så det är alltid många som vill vara med, och många som vill lära sig och se.

I Göteborg finns det 2 st veterinärer som jag förlitar mig helt på när det gäller alla sorters små djur. Dock tillhör den ena blåstjärnan, men som sagt ska man till han så bokar man ju tid för just han, så man slipper alla andra.

Men det finns mycket lovande veterinärer, men också dom som sätter sig emot igelkott som sällskaps djur och som dömmer än.
Och det är inte heller allt för kul, har fått div olika bemötanden av veterinärer, men de flesta har vart bra och jag har stort förtroende till min egna upplärda och engagerade veterinär :D

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: