Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 1870 ggr
madeleiene
6/22/09, 2:13 PM

vilda igelkottar

hej…jag bo i ett radhus område och det är så att en igelkott har fött sina ungar under lekhuset i stora lekparken.     jag kan inget om igelkottar så därför vet jag inte hur bra dom klarar sej ….nu har ungarna börjat gå ut och mamman är med ute o sprnger om dagarna.  nu e det så att som alltid med barn så finns set dom som är mindre snälla…. en igelkott unge har redan blivit dödad…….    ska vi bara låta dom va där eller vad ska man göra ?    polisen gör inget , och inte  djurparken vi har här helller..

 ska man bara låta dom va där under ..??

Annons:
FunkyShrimp
6/22/09, 3:51 PM
#1

ne usch för ungar som inte har mer vett i skallen! >.<
blir så arg på sånt.

Jag tycker ni ska flytta hela familjen till ett lugnare ställe där det inte finns barn.

Mikaela_B
6/22/09, 5:25 PM
#2

Vi har samma problem här hemma…
Om ni är 110% säkra på hur många ungar det är och ni vet att dom håller ihop, så kan ni flytta hela familjen, men dock beror det också lite på hur gamla ungarna är, då mamman kan bli påverkad av en sådan flytt så finns det alltid risker med det.

De igelkotts familjer som vi har runt vårat hus håller jag just nu sten hård koll på så mkt jag kan under dagarna just och skäller alltid ut ungarna dagligen här och har sagt till flertal föräldrar så nu har det dämpat sig bra.

Tråkigt nog så är det inte mycket man kan göra ibland, och i vissa tillfällen så skall man inte heller lägga sig i allt för mkt i djurens liv, så jag försöker hålla mer koll på de ungar som håller på.

www.blueberryhedgehogs.com

toveb
6/24/09, 1:05 AM
#3

Tror också mer på information till ungarna,barn vaktar och informerar varandra,och framför allt till föräldrarna.

Så de håller koll på barnens aktiviteter.

(Annars finns ju alltid Lili och Sussie..Jag skickade en skadad kotte dit.)

FunkyShrimp
6/24/09, 1:35 AM
#4

Lili & Sussie!^^ haha. dom är grymma :D
OT, men jag var med o hjälpte till med deras nya musikvideo ;P woho

Grodan
6/25/09, 1:23 AM
#5

hm… googlade lite och det är jättevanligt att just barn dödar kottar på de mest hemska sätt… jag fattar inte… jag hyser en ruskigt stor respekt för kottar och gjorde det redan som barn…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tina-A
6/26/09, 3:30 AM
#6

Barn kan vara väldigt elaka. Just igelkottar upplever jag ocskå att barn tycker det är väldigt roligt att "misshandla" på många olika sätt, typ sparka runt dom också där. Prata med barnen om det går!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Linda-J
7/30/09, 11:26 AM
#7

Min förra granne har en familj under trappan och de är hur söta som helst och verkar inte alls skygga heller. min son gick fram för att titta och en av ungarna gick fram till honom och började nosa på honom….

I järna där jag bodde förut var det aldrig något snack om att vara elak mot djuren… Mina barn har varit hårt lärda med att inte jaga eller vara elak mot något djur.

Fördelen med igelkottar på tomten är att man slipper ormar!!

Upp till toppen
Annons: