Annons:
Etikettegyptisk-långörad-igelkott
Läst 4045 ggr
toveb
2009-06-27 21:16

Fodervärdar till tre set kottar.

1. En mammakotte

med två små killar,som måste säljas vidare om några veckor,då hon kastar ut dem.(Köpare får gärna anmäla sig)

Bur,hjul,vattenflaskor,värmematta medföljer.

2. Mormor kotte(som vi gärna lånar hem igen kortare perioder om sonens astma tillåter nån gång)och hennes barnbarn,en tjej som ska säljas.(Går att köpa separat.)

Bur,hjul,vattenflaskor,värmematta medföljer.

3. En snygg klättrig charmig kille.Som helst bör slippa ha tjejer omkring sig,för han kan inte tänka på annat då.

Bur,hjul,vattenflaskor,värmematta medföljer.

Snarast,helst redan denna vecka att hämta,eller så kan jag leverera dem om du bor i Stockholms-trakten.

Ring mig på 0739-841059 ,och ring igen om linjen är dålig,om du är intresserad.Vill ge dig info,och vill veta vem du är.

Skicka mig inte bara ditt telnr,det ser jag inte som ett seriöst intresse,utan bara som ett kanske.Kanske fel,men så fungerar jag.

Annons:
toveb
2009-06-27 23:11
#1

En tjej imorgon kommer och tittar med vännina..Bra.

Intresserad av alt 2.

FunkyShrimp
2009-06-28 05:41
#2

kan killen (nr 3) gå ihop med afrikanska tjejer?

toveb
2009-06-28 11:35
#3

Som jag skrev..tycker inte han ska ha tjejr runt sig alls..han bara klättrar och vädrar..och uppför sig som en galning hela tiden. Helstressad mao.

Skulle vara skönt att veta att han fick tagga ner.

Är det klart nog?

Han är en underbart fin kotte annars..ett riktigt praktexemlar,såå fin päls och blanka liggande taggar,frisk och trevlig till humöret.

FunkyShrimp
2009-06-28 14:47
#4

#3 Yes I get it.

synd att han inte kan gå med andra. kommer nog inte ha plats o spärra av.

toveb
2009-06-28 18:54
#5

Alt 2-tjejen.Blev inga kottar alls till henne..bangade vid bett.

UlrikaD
2009-06-28 20:44
#6

#3 Tagge ner…hysteriskt roligt i mitt värmeslagshuvud!Skrattande

#5 Men vad tråkigt. Då visste hon kanske inte riktigt innan vad hon gav sig in på?

Hade jag bott närmare Stockholm hade jag jättegärna velat se vad någon av dina kottar tycker om illrar. Men att sätta ihop två djurslag som aldrig har träffat varandra när man bor så långt ifrån känns ju bara dumt.

Håller tummarna för att du hittar de perfekta hemmen åt dem iallafall!!Skrattande

Annons:
toveb
2009-06-28 21:59
#7

Andra kotte-ägare har ofta illrar.

toveb
2009-06-29 23:31
#8

Jag har haft många olika djur,eftersom jag är över 50år,och igelkottar är de djur jag tycker varit bland de lättsköttaste.Alltid glada och friska,klarar att underhålla sig själva,äter ingenting komplicerat.

Stephi
2009-07-05 21:32
#9

Hej,

Jag är lite svårfattad, fodervärd? söker du nån som kan ta hand om dina kottar ett tag eller säljes du dom. Om du söker någon som kan ta hand om dom, hur länge i sånna fall? Då är jag intresserad.

MVH Stephi

toveb
2009-07-05 22:16
#10

Ta hand om,och tiden bestäms utifrån din situation.Mao,hur länge du vill och kan.Så länge och fast som möjligt.

Vi kommer förmodligen inte att kunna ta hem dem igen,men har svårt att sälja av dem bara.Hoppas på att någon som trivs med dem,och som dom trivs hos,med tiden vill köpa ut dem.

Messa mig och berätta om dig själv sånt som ålder,hur du bor,erfarenhet av för djur,och att du vet hur det är,via tex ifocus sidor att ha igelkott.

Du är hjärtligt välkommen att höra av dig till oss på telnr 0739-841059

..och skynda dig,det är akut!

Stephi
2009-07-06 12:32
#11

Tack för svar!

Men jag undrar om man tar hand om alla tre eller bara en av dem?

Och jag undrar också om man kan ta dem om tre veckor då jag åker på semester snart?

MVH

//Stephi

Stephi
2009-07-06 12:34
#12

Hej igen!

Jag undrar också din mail så jag kan maila info om mig.

Tack!

MVH

//Stephi

Grodan
2009-07-06 17:14
#13

#12 Kan du inte ringa istället om du är till 100% seriöst intresserad? Jag tror att det är lättare att prata med varandra den vägen när det gäller en så allvarlig sak som att vara fodervärd åt ett djur som tamigelkott. Bara ett litet tips! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
toveb
2009-07-06 19:05
#14

Tack Grodan,du förstår hur jag vill ha det. :-)

toveb
2009-07-07 01:41
#15

Ungt par här från Enköping,tittade på Gubben,men hon var reserverad till fodervärdskap,ville vänta.

UlrikaD
2009-07-07 02:44
#16

Hur kunde de motstå honom? Han såg ju i stort sett "kramgo" ut på Grodans bilder. I den mån en kotte kan vara kramgo såklart.

DoD
2009-07-07 03:04
#17

Tänk om man kunde ha en liten kotte springandes här hemma :) va sött:) hoppas du hittar fina hem åt dom! jag kan hålla ett öga uppe här i gävle ;)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

toveb
2009-07-27 18:49
#18

Har en manlig vän som tar hand om dem tills ev fodervärdar kommer hem från sina semestrar..När ni känner er manade att ta hand om en kotte,hör då av er!

(Mår kotten bra med er och ni med den..kan ni ev få köpa ut den.)

Han klarar inte av att ha dem för länge.

Linda-J
2009-07-30 11:49
#19

hur har det gått för er?

toveb
2009-07-30 14:37
#20

Min vän har de tre kottarna fortfarande hos sig..han är rar,och är väldigt noga med deras välbefinnande.Tyvärr har han inte möjlighet att ta hand om dem en längre tid,men nu börjar ju folk komma hem från sina semestrar och då kommer fodervärdar inte vara svårt att hitta.

Vill att de tre ska ha var sin familj,med golvyta och intresse för just dem.Så får vi se hur länge de vill ha dem kvar i sin familj,och om de ev får lösa ut dem från mig, (beroende på hur de trivs med varandra).

Annons:
toveb
2009-08-01 01:18
#21

Jaha,nu har han tröttnat och vill att jag tar dem därifrån efter helgen senast.Som han sa,nu har han haft tre kottar i tre veckor,och hans rygg klarar inte att byta på dem.(Han är sjukpensionär går på starka värktabletter.)

Så finns någon som vill prova att ha en egyptisk igelkott ?

Hör isf av dig snarast.Bur,hjul värmematta medföljer kotten.Agria försäkringen betalar jag.(Men de är ju aldrig sjuka.)

Kostar inget förutom mat och bottenmaterial,och golvtorkning..därutöver bara nöje av den.

Jag kan tom köra ut den till dig om du bor i Stockholm.

Ring mig 0739-841059

toveb
2009-08-01 01:24
#22

Stephi,du har inte ringt mig..eller hört av dig på medellanden.

Är du fortfarande intresserad,så hör av dig.

Linda-J
2009-08-01 12:46
#23

om jag inte hade bott c/o så…..

toveb
2009-08-19 21:21
#24

Inga kottar kvar alls längre.Det känns underligt tomt här hemma..

De hamnade iaf helt rätt,hos Nininosen,som kommer att föda upp ungar till dem som vill köpa sig ett litet långöra.

Tack Ninni och lycka till. :-)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: