Annons:
Etikettfoder
Läst 2149 ggr
Tina-A
6/15/09, 6:58 PM

Pinkisar

Hur ofta ger ni pinkisar till era kottar? Vad tycker dom om det?

Martin fick en igår :) Den minsta som fanns att köpa, och oj oj vad glad han blev! Supersmarrigt tyckte han att det var. Har en till i frysen, men ska vänta några veckor innan han får den också eftersom det är så fett vad jag hört :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Mikaela_B
6/16/09, 12:08 AM
#1

Mina får varannan dag ungefär, väldigt varierat från vecka till vecka faktiskt då jag har matscheman :P

Och alla älskar det! Dom blir som exstas när det serveras :P

www.blueberryhedgehogs.com

FunkyShrimp
6/16/09, 2:04 AM
#2

Nä ge mer än en gång i veckan :)
dom ska ju ha kött och insekter relativt ofta så.

sen behöver du inte köpa de minsta, du klipper/skär sönder dom så blir det lättare för dom att tugga mindre bitar.

Tina-A
6/16/09, 2:09 AM
#3

Han får insekter och/eller kött varje dag. Men just pinkisar har jag hört ska vara ganska fett.
Dom som var större som dom sålde hade så himla mycket päls, så dom minsta verkade vara en lagom bit :)
Okej! Då kan jag ge pinkisar iaf en gång i veckan då? Han var väldigt förtjust i dom :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

FunkyShrimp
6/16/09, 2:18 AM
#4

Ah okej :)
fast tror inte pinkies är mer feta är zoofobas. dom ska du inte ge för mkt av för ofta.

aha, då var det inte pinkies utan lite större möss. pinkies är ju nyfödda :) jag klipper alltid pinkiesarna då lillemor en gång fick en hel men såg ut som att hon skulle kvävas för den va för stor >.< så vågar inte det igen :P

ja jag skulle ge 2 gånger i veckan iallafall. 3 kanske t.o.m

Nu har jag vart lite dålig på den fronten, hade ett pinkiesrejs förut då lillemor behövde sin medicin^^ men ska köpa in lite mer insekter.

min ena vill ju inte ha pinkies och den andra vill inte ha insekter :P men men

Grodan
6/21/09, 4:53 PM
#5

De äter döda/upptinade pinkisar alltså. Äter de stora avlivade o upptinade möss också?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
6/21/09, 5:13 PM
#6

#5 Mina får enbart Pinkis som är upptinade, köper alltså frusna.
Just nu så kör jag på råttungar, då dom är större men också för att det blir av rent ekonomiska skäl till då jag har ormar hemma som äter det för tillfället så slipper jag fylla upp hela min frys med massa olika frysfoder.

Eftersom att man har iller, orm och igelkottar som äter frysfoder så blir det en hel del varierat i kylen :P och det tar PLATS….

men jag har aldrig kört på fullt vuxna möss till igelkott, så något mer svar kan jag ej ge på den fronten tyvärr

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Grodan
6/21/09, 5:43 PM
#7

#6 hur stora råttungar? vikt?

jag har ju avlivade möss i frysen, som inga reptil eller illerfolk vill ha så jag kan ju ev erbjuda dem till kotteägare… de väger 20-50 gram… vissa stora exemplar kanske upp mot 100


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tina-A
6/21/09, 6:46 PM
#8

#7: De jag köpte och gav till Martin var nog bara 1-3 dagar gamla. Ingen päls men dock några morrhår hade dom. De hade en bra storlek tycker jag

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ParaKiss
6/22/09, 5:26 PM
#9

JAg ger mus och råttpinkisar lite då o då. Då det finns i min frys och sen när det finns i affärens frys. ^^

Mikaela_B
6/22/09, 5:36 PM
#10

#7 Hur mycket möss har du?? Jag vill ha :D

Är alltid i behov av det :D Köper gärna av dig om du har som du vill bli av med hihi….

Sedan så finns det ju massa olika frysfoder i möss kategorin, Pinkis, Popcorn, Fuzzies mm . så ja man kan ju välja lite olika men jag tror många kör på Pinkis eller Fuzziez till igelkottar.

www.blueberryhedgehogs.com

Grodan
6/22/09, 5:39 PM
#11

#10 du kan få gratis, men… jag bor i stockholm… Rynkar på näsan


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
6/22/09, 5:42 PM
#12

#10 jag bor i sthlm o behöver :D gärna gratis hehe

Mikaela_B
6/22/09, 5:46 PM
#13

#11 äääh inga problem!!!

jag skall hålla någon föreläsning i Sthlm nästa vecka

så då kommer jag vara där och vi ska bo på hotell i sthlm, så jag kan ta med ner när vi väl åker mot Gbg =)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Grodan
6/22/09, 6:01 PM
#14

förresten, vad innebär Popcorn och Fuzzie?

#12 visst, kom o hämta - först till kvarn

#13 de är frysta… om inte funkyshrimp har hämtat dem kan du få dem


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
6/22/09, 6:04 PM
#15

#14 vart i sthlm bor du? Cool

Tina-A
6/22/09, 6:40 PM
#16

#14: Popcorn är när dom hamnar i popcornåldern gissar jag Flört Alltså några veckor gamla.

Ja grodan, var i stockholm bor du? :)))

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

FunkyShrimp
6/22/09, 7:13 PM
#17

haha finns det nåt som heter popcornåldern? :P

Tina-A
6/22/09, 7:26 PM
#18

#17: Japp :) Dom börjar skutta omkring lite märkligt sådär.. Nu var det ett tag sen jag hade möss men Grodan kan berätta allt om popcornåldern ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

FunkyShrimp
6/22/09, 7:29 PM
#19

haha okej :)

toveb
6/22/09, 8:48 PM
#20

Mina kottar är alltid i popcornåldern isf.

Jag vill gärna ha möss till mina ormar ,köpte en påse gott idag för 7kr st musen.Ska jag ta med och visa upp en kotteunge,på besöket..?   :-)

Annons:
Tina-A
6/22/09, 11:56 PM
#21

#20: Det är möss som hamnar i popcornåldern :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

toveb
6/23/09, 12:12 AM
#22

Säkert  ;-)..men mina kottar poppar som sjutton,när jag "klappar" dem medtaggs. *L*

Grodan
6/23/09, 12:23 AM
#23

Oki, nu är den här tråden ändå förstörd… Skrattande

Jag bor i Sköndal, strax söder om stan.

Oki, popcorn är möss i popcornåldern, dvs 2-4 veckor gamla. Frizzie är en vecka gamla då antar jag.

Jo, en del möss hamnar i något vi kallar för popcornåldern. (Dock inte alla - mina möss gör det inte!) Mössen är lättskrämda och när man försöker hantera dem hoppar de undan. När man lyfter upp dem måste man hålla dem i svansroten annars hoppar de rakt upp i luften (och hamnar på golvet och är nästan omöjliga att fånga). De kan t o m bli så rädda att de bits.

Angående de möss jag har i frysen: det är inte popcorn, inte frizzie o inte pinkis. Det är mest vuxna möss. Korsad och engelsk typ. Dvs lite större möss.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

toveb
6/23/09, 1:07 AM
#24

Hej Grodan..om du skulle råka vilja skänka mig nån mus..kan du slå mig en signal..har eget färdmedel,och svänger förbi allt i Stockholm,kört taxi så oftast hittar jag fram.0739-841059   Ledsen om jag förstörde tråden,diciplin är inte min starka sida.Har både corns och packman som är hungriga.

Upp till toppen
Annons: