Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 3878 ggr
Ascot
2009-06-16 23:42

Hund som skäller på igelkott

Har en igelkott som kommer till min trädgård på kvällen. När jag släpper ut min hund skäller han något så vansinnigt på den stackars kotten. Idag fick jag lyfta bort hunden från honom och då hörde jag ett väsande och dunkande ljud. Kan det vara för att han var rädd?

Annons:
zickan
2009-06-16 23:47
#1

En sur/rädd igelkott använder ljud eller hoppa upp mot händerna när man kommer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

toveb
2009-06-17 02:01
#2

Han fällde väl fram taggarna och anföll,springer rätt snabbt och skuttar liksom in taggarna i offret,svider som eld,beroende av vad han spottat upp på taggarna..mot det som var närmast,de har lite svårt att se rakt fram med så tät lugg….och  gå inte för nära..de bits rätt bra,och släpper ogärna taget..de har fyra vassa framtänder att försvara sig med.En hink kallvatten att slänga över honom kan funka då.

Lämna en sur igelkott ifred är mitt råd,så lommar han iväg.Lite mat lättar också upp stämmningen,och gör en sur igelkott glad igen.

Grodan
2009-06-21 16:50
#3

Min hund har också väldigt svårt för vilda smådjur som igelkottar och ekorrar. Hemma är han hur go som helst med djuren. Vet dock inte hur han skulle betee sig med en tamkotte.

Tycker hemskt synd om kottarna när hundar "anfaller" dem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
2009-06-21 17:21
#4

Min hund bryr sig inte om igelkottarna här hemma i lägenheten, men nu är det rätt årstid för våra vilda att komma fram och vi har väldigt mycket vildigelkottar utanför oss runtomkring huset och hon blir helt fanatisk, så ja här på kvällstid och skymningstid så får man hämta igelkottar som springer mot vägen eller som är där ute och ta dom till andra sidan, eller så får man skälla ut ungarna som kastar sten på dom och ekorrarna.

Senast igår hade jag mig ett spel på ett gäng snorungar (ursäkta mitt uttryck ) som stod och kastade sten och jagade ekorrarna som bor i trädena precis utanför våran balkong.

www.blueberryhedgehogs.com

Grodan
2009-06-21 17:39
#5

#4 Dras de vilda till dig för att du har tama?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mikaela_B
2009-06-21 22:44
#6

#5 haha nej nej :P Men dock har vi väldigt mycket buskar mm runt huset här så dom trivs väldigt bra.

Har en hona som skall ha ungar nu snart, så får väl se när hon tittar fram med dom små =) alltid kul att kolla på dom. Dom är ju SÅ STORA tillskillnad från mina små haha

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: