Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 995 ggr
FunkyShrimp
2009-06-30 01:14

Lillemor åt larver! :D

Måste bara säga detta :D årets händelse!
Lillemor har aldrig velat smaka på larver, men nu gjorde hon det! :D
Skulle ge Zaita larver, men testade om Lillemor ville ha och hon smakade! :D Sen ville hon ha mer. hon åt både mjölmask och zoofobasen.

Jag testade ju för ca 3 dar sen ifall hon ville ha :P men det ville hon inte. Men nu så!

Åh jag är bara såå glad! :)
Första gången hon äter larver, och hon är lite mer än ett år.
Jag känner mig som en överlycklig mamma :D haha.

Annons:
Mikaela_B
2009-07-01 13:47
#1

Grattis till matlyckan :D

Det är verkligen skit kul när något oväntat händer när man har kämpat hela tiden med dom men inget händer och plötsligt så sker det :D

Hoppas hon fortsätter smaska i sig larver nu =)

www.blueberryhedgehogs.com

Tina-A
2009-07-01 14:46
#2

Nämen vad kul :) Ett grattis ska man nog klämma till med ändå. Grattis!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

FunkyShrimp
2009-07-22 12:08
#3

Helt underbart lycklig vart jag :D Nu tycker hon det är supermumsigt! :)
Hade några på en tallrik som jag höll i och hon hoppade upp på tallriken^^ sen försöker hon ta sig in i burken med larverna i när jag tar fram den :P
När dom har fått tillräckligt går hon runt vid mig och försöker klättra upp och ha sig för att hon vill ha mer :P haha. jättesöt.

Zaita blir heltokig när det kommer til insekter. hon flyger på dom verkligen. snacka dammsugare :D Sen låter hon på ett visst sätt, typ vibrerande när hon känner lukten^^ jaktläte.

Dock vill hon inte smaka på kött. Försöker ibland men vill inte, ska se om jag någon gång lyckas med henne med :) hoppas det.

Linda-J
2009-07-30 12:17
#4

insekterna var äckliga att hålla i men de var verkligen uppskattade som mat… kom ihåg hur man kunde höra att visa insekter knaprades sönder så man hörde när de åt

Upp till toppen
Annons: