Afrikansk Pygméigelkott

Lillemor åt larver! :D

2009-06-30 01:14 #0 av: FunkyShrimp

Måste bara säga detta :D årets händelse!
Lillemor har aldrig velat smaka på larver, men nu gjorde hon det! :D
Skulle ge Zaita larver, men testade om Lillemor ville ha och hon smakade! :D Sen ville hon ha mer. hon åt både mjölmask och zoofobasen.

Jag testade ju för ca 3 dar sen ifall hon ville ha :P men det ville hon inte. Men nu så!

Åh jag är bara såå glad! :)
Första gången hon äter larver, och hon är lite mer än ett år.
Jag känner mig som en överlycklig mamma :D haha.

Anmäl
2009-07-01 13:47 #1 av: Mikaela_B

Grattis till matlyckan :D

Det är verkligen skit kul när något oväntat händer när man har kämpat hela tiden med dom men inget händer och plötsligt så sker det :D

Hoppas hon fortsätter smaska i sig larver nu =)

Anmäl
2009-07-01 14:46 #2 av: Tina-A

Nämen vad kul :) Ett grattis ska man nog klämma till med ändå. Grattis!

.: Dance like there is no tomorrow :.

Läs min blogg - www.hejtina.blogg.se

Anmäl
2009-07-22 12:08 #3 av: FunkyShrimp

Helt underbart lycklig vart jag :D Nu tycker hon det är supermumsigt! :)
Hade några på en tallrik som jag höll i och hon hoppade upp på tallriken^^ sen försöker hon ta sig in i burken med larverna i när jag tar fram den :P
När dom har fått tillräckligt går hon runt vid mig och försöker klättra upp och ha sig för att hon vill ha mer :P haha. jättesöt.

Zaita blir heltokig när det kommer til insekter. hon flyger på dom verkligen. snacka dammsugare :D Sen låter hon på ett visst sätt, typ vibrerande när hon känner lukten^^ jaktläte.

Dock vill hon inte smaka på kött. Försöker ibland men vill inte, ska se om jag någon gång lyckas med henne med :) hoppas det.

Anmäl
2009-07-30 12:17 #4 av: Linda-J

insekterna var äckliga att hålla i men de var verkligen uppskattade som mat... kom ihåg hur man kunde höra att visa insekter knaprades sönder så man hörde när de åt

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.