Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1881 ggr
Mikaela_B
7/16/09, 8:01 PM

Hane eller hona?

Vad föredrar ni? hanar eller honor? Är det någon skillnad på dom beteende mässigt? hanteringsmässigt mm ?

Vilka är för och nackdelarna med båda könen, och varför föredrar ni det ena framför det andra? Om ni nu inte tycker om båda så klart =)

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Tina-A
7/17/09, 1:56 AM
#1

jag har 1 hane :) Aldrig haft en hona så jag kan inte säga om det är någon skillnad.
Jag är över lag mer förtjust i hanar än honom inom de flesta djurslag, men här hemma är det ju faktsikt 2 hanar (hund + igelkott) och 1 hona (iller). Så det var därför jag ville ha en hankotte, föredrar liksom hanar..
Men det känns ju som att nästa djur, nästan oavsett art, borde vara en hona för att jämna ut det lite ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mikaela_B
7/17/09, 3:01 AM
#2

Jag kan ju säga att jag är mer fast för hanar än honor, men det beror lite på, tycker honorna har mer personlighet än hanarna och skilljer sig så betydligt!

Men jag har fastnat för hanar under mina år med igelkottar haha :P

www.blueberryhedgehogs.com

zickan
7/17/09, 2:42 PM
#3

Har ännu aldrig sett någon större skillnad på könen i beteende. Så mycket genetiskt över hur de blir. Ungarna på en hona och hane blir väldigt typiskt lika föräldrarna. Har en grabb som är jätte personlig. Men haft en som inte var det alls. Har honor som är personliga och en som inte är det alls.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

almazs
7/17/09, 7:40 PM
#4

har ingen igelkott men en grej som gör att jag föredrar honor annars är att i alla fall jag har lättare att namnge dem då, haha… men å andra sidar är hanar mysiga också för att… äh, jag vet inte. de tänker ju inte på vad man själv är så då blir det ju annorlunda än med människor klart, liksom mer neutralt. 

slutsatsen är att de är lika charmiga I guess.

Grodan
7/19/09, 3:59 AM
#5

röstade på båda, eftersom jag faktiskt inte vet… Obestämd


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
7/19/09, 12:14 PM
#6

Det borde funnits en "jag vet inte" också. Jag har ju bara honor, har ingen aning om hur hanar är då jag inte haft någon.

Valde både könen för att inte göra nåt orättvist^^ då jag inte vet.

Annons:
Linda-J
7/30/09, 12:14 PM
#7

Jag röstade på hane för jag har bara haft en hane  Tungan ute

Upp till toppen
Annons: