Annons:
Etikettallmänt
Läst 2287 ggr
[Yoschi]
2009-07-09 16:49

igelkottar behövs

Hej!

Jag undrar om det är nån som sälger igelkottar, gärna i närheten av Orust vid Göteborg.

Inte jag som ska ha dom, utan en kompis till mig.

Hon ska inte ha dom som tamdjur, utan behöver eftersom hon har problem med mördarsniglar. Hon ska ha igelkotten i trädgården/skogen där hon bor.

Hon behöver typ 3 st, hör gärna av er till mig om ni sälger elr vet nån som sälger så att jag kan säga till henne och senare be henne kontakta er

tack i förhand // lovisa =D

Annons:
FunkyShrimp
2009-07-09 20:31
#1

Är detta ett skoj eller…?

Den här sidan handlar om tamigelkott. Om din kompis skulle placera ut såna i trädgården skulle dom frysa ihjäl rätt snart.

Så svar: nej, ingen här har igelkottar att sälja för det ändamålet.
Och en till notis, man får inte fånga, "äga" eller sälja svenska igelkottar heller.

[Yoschi]
2009-07-09 21:40
#2

nej… förlåt jag visste inte, hon fråga mig och jag visste inte att det hä bara var för tamigelkottar så därför, men isåfall så kan ni tabort tråden

tack iaf

FunkyShrimp
2009-07-09 22:02
#3

Nej ingen skada skedd.^^

Men som sagt, du kan nämna för din kompis att hon inte ska försöka göra på det viset. Om hon vill ha bort sniglarna får hon väl gå ut och plocka^^

zickan
2009-07-09 22:32
#4

svenska djur är olagligt att ha som sällskapsdjur ;-)

Varför inte bara skaffa gås eller den där fågeln som äter sniglar. de kan man iaf hålla fast på ett och samma ställe. en igelkott vandrar gärna iväg.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Yoschi]
2009-07-09 22:55
#5

akej ska säga det til henne :P

jo kan tipsa henne om det istället

btw nu när jag ändå skriver här på iif så… om det e olagligt att ha svenska djur som sällskapsdjur… ni som har tamigelkottar då? är inte det typ samma sak?

FunkyShrimp
2009-07-09 23:44
#6

#5 vi har afrikanska pygméigelkottar och/eller epyptiska långörade igelkottar. (nästan alla har afrikanska).

dessa har funnits länge som sällskapsdjur och de afrikanska finns i massa olika färger. Finns utställningar för dom med (inte i Sverige än dock). Så det är ett husdjur som växer hela tiden i Sverige.

Svenska igelkottar är fridlysta och är ja, svenska^^

Annons:
[Yoschi]
2009-07-09 23:55
#7

aha okej :P tack =)

BlackWingedAngel
2009-07-10 01:44
#8

#7 Om du läser runt lite mer på sidan så finns svaren på alla dina frågor här på forumet.

FunkyShrimp
2009-07-10 02:29
#9

#7 varsegod^^

Grodan
2009-07-10 18:32
#10

Om nu inte mördarsniglar är farligt för tamkottar att äta är det ju annars ett bra tips - gratis mat för kotteägare i Göteborg? Skrattande Bara gå dit och plocka, eller rasta kottarna där varma dagar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FunkyShrimp
2009-07-10 18:48
#11

#10 man kan dock inte veta om dom har gift i sig. finns ju folk som sprutar gift i trädgårn så de ska försvinna. Och om ígelkottar äter sniglarna dör dom av giftet.

Grodan
2009-07-10 19:46
#12

ah…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Yoschi]
2009-07-10 19:57
#13

#10 det var ju smart :P kan ju säga det till henne

#11 mördarsniglar dörinte av gift, och jag tror hon vet om det annnars skulle hon nog inte be om hjälp med kottar, men ska såklart säga det till henne att om hon sprutat gift på dom så borde hon låta bli att låta djuren äta dom

Annons:
Mikaela_B
2009-07-12 19:02
#14

Jag tror din kompis mailat till mig, om det inte bara är av ren ovanlighet att en person ifrån orust mailar mig ang igelkottar till samma sak och sedan skrivs det här :p

Jag har sagt vad som gäller osv om de igelkottar som jag håller och som finns här inne på sidan. =)

Får väl hålla tummarna att i så fall hon får lite sällskap av våran svenska vilda igelkott i trädgården då ungarna är framme nu och färdigväxta och börjar traska runt i massor i trädgårdarna nu för tiden.

Själv fått springa som en blå ner till vägen här ett flertal ggr för att flytta på igelkotts ungar som är där ute och valsar. För här kör alla som idioter *suck*

www.blueberryhedgehogs.com

[Yoschi]
2009-07-12 19:05
#15

haha XD kan ju hända att hon sökt om det och såg att du hade igelkottar :P men jag har bara sagt det som ni sagt jag ska säga :P

Mikaela_B
2009-07-12 19:08
#16

#15 haha jo har hon sökt på det på goggel och liknande så kan det nog stämma då jag brukar dyka upp på igelkotts sökningar på goggel :P

www.blueberryhedgehogs.com

[Yoschi]
2009-07-12 19:10
#17

men tror nog det är hon :P vad sa hon att hon hette?

Mikaela_B
2009-07-12 19:38
#18

Lydia tror jag de stod på hennes mail.

Men bodde i lavön om jag inte minns fel…

www.blueberryhedgehogs.com

[Yoschi]
2009-07-13 00:56
#19

jodå det är nog hon :P vet inte exakt vart hon bor, men nånstans där :P

Upp till toppen
Annons: